SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3173
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

افتتاح دو نمایشگاه "مروری بر نقاشی قهوه خانه ای" و "پیشگامان هنر معاصر"

دو نمایشگاه "مروری بر نقاشی قهوه خانه ای ایران" و "پیشگامان هنر معاصر ایران" در تاریخ پنجم مردادماه ساعت 19 در موزه هنرهای معاصر افتتاح می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، موزه هنرهای معاصر اصفهان در ادامه برگزاری نمایشگاه هایی که بر مبنای یک برنامه ریزی صحیح و با هدف گذاری و تعیین استراتژیک به منظوررسیدن به یک نمایشگاه تاثیرگذار در فضای تجسمی شهر بوده، دو نمایشگاه ویژه مردادماه برگزار خواهد کرد.
موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ماه های اخیر به برگزاری نمایشگاه شکستنی در حیطه هنرهای مفهومی به ویژه هنر سرامیک و نمایشگاه چاپ لهستان به عنوان هنری که در اصفهان چندان جایگاهی ندارد و هنرمندانش مشهور نیستند و تکنیک های متنوع آنرا نمی شناسند همراه کارگاه ها و فیلم های نمایشی اقدام نمود.
نمایشگاه آثار نقاشان قهوه خانه ای ایران و مروری بر آثار بزرگان و چهره های شاخص و تاثیر گذار آن به منظور دیدن نقاشی ایرانی و ایجاد فرصتی برای مطالعه آن، از جمله نمایشگاه هایی است که در مردادماه برگزار می شود.
آثاری از هنرمندان صاحب نام نقاشی قهوه خانه ای چون حسین قولر آغاسی، فتح اله قولر آغاسی، محمد مدبر، حسین همدانی، محمد فراهانی، علی اکبر لرنی، عاس بلوکی فر، حسین اسماعیل زاده و جواد عقیلی در نمایشگاه "مروری بر نقاشی قهوه خانه ای ایران" به نمایش در می آید.
در نقاشی ایرانی و فضای سنتی ما، نقالی خوانی و پرده خوانی ها به چشم مردم ایران آشناست و در فضای مذهبی آنها را دیده اند و زمینه خوبی برای گفتگو و نقد و بررسی و الهام گرفتن برای خلق آثار جدید بر پایه این نوع نقاشی می تواند فراهم گردد.
در کنار این نمایشگاه ، نمایشگاه دیگری با عنوان نمایشگاه "پیشگامان هنر معاصر ایران" برنامه ریزی شده که این نمایشگاه صرفا نقاشی نیست بلکه در عرصه هنر پیشرو ایران به آثار حجم و مجسمه و این قبیل کارها هم می پردازد.
موزه هنرهای معاصر برای اینکه معاصریت خودش را حفظ کند و آن فضای هنر معاصر ایران را هم بتواند انعکاس دهد و بتواند برای رخدادهای هنر پیشگام ایران ، با هنرمندان گفتگو کند، این نمایشگاه را برگزار خواهد کرد.
آثاری از بزرگانی چون پیلارام، سهراب سپهری، صادق بریرانی، صادق تبریزی، حسین محجوبی، لیلا متین دفتری، احمد اسفندیاری و ابراهیم جعفری در معرض دید علاقمندان و هنر دوستان قرار می گیرد.
نمایشگاه های "مروری بر نقاشی قهوه خانه ای ایران" و "پیشگامان هنر معاصر ایران" در تاریخ پنجم مردادماه ساعت 19 در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری افتتاح می شود.

بازدید: 1915





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.