کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال 96
محورهای همایش :
گرافیک رایانهای و بازیهای دیجیتال:
واقعیت مجازی (Virtual Reality-VR) و بازیهای دیجیتال
واقعیت افزوده (Augmented Reality-AR) و بازیهای دیجیتال
فناوریها و الگوریتمهای بلادرنگ برای تصویرسازی (Rendering)
سایهزنی و نور
فناوریها و الگوریتمهای انیمیشن
گرافیک بازیهای موبایلی
طراحی رابط گرافیکی بازیهای دیجیتال
الگوریتمهای سریع مدلسازی و تصویرسازی برای بازیهای دیجیتال
الگوریتمهای محیط گرافیکی و صدا برای فیزیک و موتور بازیسازی
ویدئوهای همهجانبه و چند دیدگاهی (Immersive and Multiview Video)
هوش مصنوعی و بازیهای دیجیتال :
روشهای فازی در بازیهای دیجیتال
هم فرگشتی (Co-evolution) در بازیهای دیجیتال
روشهای شبکه عصبی در بازیهای دیجیتال
مدلسازی NPC در بازیهای دیجیتال
یادگیری (Learning) در بازیهای دیجیتال
تصمیمگیری، راهبرد و راهبری (Decision Making,Strategy and Navigation) در بازیهای دیجیتال
کاربرد نظریه بازی (Game Theory) در بازیهای دیجیتال
طراحی روایی هوشمند (Intelligent Narrative Design)
شبیهسازی ازدحام و جمعیت (Crowd and Flock Simulation)
جنبههای فنی، الگوریتمها و معماریهای بازیهای دیجیتال :
تولید محتوای روالی (Procedural Content Generation)
تجربه ایدهآل (Best Practices) و الگوهای طراحی بازی
تشخیص و تصحیح ضد الگوها (Anti-patterns) در برنامهنویسی بازیهای دیجیتال
معماریهای مبتنی بر عامل (Agent) در بازیهای دیجیتال
امنیت بازیهای برخط (Online) با تکیه بر معماریهای نوین
فناوریهای بهینهسازی بازیهای دیجیتال
میانافزارها، ابزارها، کتابخانهها و داراییها
ارزیابی کیفی (Quality Assessment)
بازیهای آنلاین با جمعیت بالا (MMO)
دادهکاوی (Data Mining) و بازیهای دیجیتال
بازیهای دیجیتال سیار
فناوریهای وب و کاربردهای اینترنتی بازیهای دیجیتال
معماریها و تکنیکهای بازی مبتنی بر شبکههای اجتماعی
پردازش بازیهای دیجیتال :
پردازش موازی در بازیهای دیجیتال
توانمندسازی بازیهای دیجیتال با معماری CUDA
محاسبات توزیع شده و بازیهای دیجیتال
محاسبات ابری (Cloud Computing) و بازیهای دیجیتال
بازیهای جدی و بازیوارسازی :
یادگیری و بازیهای جدی (DGBL,Edugames)
سلامت و بازیهای جدی (Health Games)
تبلیغات و بازیهای جدی (Advergames)
مذهب و بازیهای جدی (Religious Games)
محیطزیست و بازیهای جدی (Environmental Games)
نگرش و بازیهای جدی (Games for Change)
هنر و بازیهای جدی (Art games)
مدیریت بحران (Disaster Management) و بازیهای جدی
شبیهسازی (Simulation) و بازیهای جدی
خانواده و بازیهای جدی
مهارت افزایی و بازیهای جدی (Games Exergames,Training)
بازی به منظور ارزیابی و تست (Game for Assessment)
ابعاد رفتاری و اجتماعی بازیهای دیجیتال :
سواد رسانهای و بازی دیجیتال (Game Literacy)
کارکردهای روانی و ارتباطی واقعیت مجازی (VR)، افزوده (AR) و ترکیبی (MR) در بازیهای دیجیتال
هویت (Identity) و بازیهای دیجیتال
احساسات (Emotions) و بازیهای دیجیتال
جنسیت (Gender) و بازیهای دیجیتال
اخلاق (Ethics) و بازیهای دیجیتال
تأثیرات روانی بازیهای دیجیتال
روشهای نوین تحقیق در مطالعات بازیهای دیجیتال
مخاطبشناسی بازیهای دیجیتال
اقتصاد سیاسی (Political Economy) و بازیهای دیجیتال
دیپلماسی رسانهای (Media Diplomacy) و بازیهای دیجیتال
رفتارهای جامعه پسند (Prosocial Behavior) و بازیهای دیجیتال
تعاملپذیری در بازیهای دیجیتال :
تجربه بازیکن (Player Experience)
طراحی تجربه کاربری (User Experience-UX)
مدلسازی هیجان کاربر (Player Emotion Modelling)
تعامل انسان و رایانه (Human Computer Interaction-HCI) در بازیهای دیجیتال
تعاملات عاطفی و شناختی انسان و دیجیتال در بازیهای دیجیتال
رابط کاربری بازیهای دیجیتال (User Interface-UI)
محیطهای تعاملپذیر (Context-dependent Interactive Environments)
فناوریهای پوشیدنی (Wearable Technologies) و بازیهای دیجیتال
هنر و طراحی بازیهای دیجیتال:
طراحی هنری بازیهای دیجیتال
طراحی کاراکتر در بازیهای دیجیتال
داستانگویی (Storytelling) در بازیهای دیجیتال
صدا و موسیقی بازی
طراحی فضا و جلوههای ویژه بازیها
نظریههای سرگرمی (Theory of Fun)
نظریه بازی (Game Theory)
طراحی رابط کاربری (UI)
اقتصاد، مدیریت و کسبوکار در بازیهای دیجیتال:
سیاستگذاری در صنعت بازیهای دیجیتال
توسعه اقتصادی پایدار (Sustainable Economic Development) از طریق بازیهای دیجیتال
بازاریابی، تبلیغات و مطالعه رفتار مصرفکننده بازیهای دیجیتال
مالکیت فکری (Intellectual Property-IP) و مسائل حقوقی مرتبط با کسبوکار بازیهای دیجیتال
پولسازی (Monetization) در بازیهای دیجیتال
تجارت الکترونیک و بازیهای دیجیتال
کارآفرینی (Entrepreneurship) و بازیهای دیجیتال
مدیریت پروژه در بازیهای دیجیتال
آیندهپژوهی بازیهای دیجیتال
تأمین مالی برای بازیهای دیجیتال
جمع سپاری (Crowdsourcing) در بازیهای دیجیتال
مدیریت اکتساب فناوری (Technology Acquisition Management) در بازیهای دیجیتال
آموزش و مدیریت منابع انسانی در ساخت بازیهای دیجیتال