SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 20379              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : دوشنبه 16 مرداد 96 Mon 07 August 17
تاریخ پایان : جمعه 31 شهریور 96 Fri 22 September 17
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران، استان تهران، تهران، مجموعه تاریخی نیاوران
Asia, Middle East, Iran, Tehran Province, Tehran
سطح برگزاری : داخلی، استانی، شهری
نوع ورودی : دارای ورودی (غیر رایگان)، نیاز به ثبت نام و رزرو
برگزارکننده : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
اطلاعات تماس : 22282020، 22282050 و 09307302762

همزمان با فصل تابستان، دوره آموزشی «باستان شناسی برای کودکان» در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این دوره‌ی کاوش مجازی، شبیه‌سازی باستان‌شناسی زیر آب، کشاورزی باستانی، سفال‌گری به روش مردم باستان، مرمت اشیاء، شناخت داستان انسان، ساخت ابزارسنگی، لایه‌نگاری تپه‌های باستانی، سیر اندیشه و خط در جهان، ساخت مُهر و سکه و لوح‌های گلی به کودکان آموزش داده می‌شود.

دوره آموزش خلاق باستان‌شناسی برای کودکان در دو گروه سنی 7 تا 9 و 10 تا 13 سال از تاریخ 16 مرداد تا 31 شهریور برگزار می‌شود که هر کارگاه شامل دو بخش کار در منزل و کار در کلاس است.

آموزش غیرمستقیم باستان‌شناسی با هدف ایجاد دغدغه‌ی حفظ و نگهبانی میراث فرهنگی در کودکان، امکان‌سنجی افزایش هوش استدلالی کودکان از طریق آموزش‌های خلاق و روش‌ها و تئوری‌های باستان‌شناختی، ایجاد هویت اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس و تهیه‌ی شناسنامه‌ی فردی و شناخت تاریخ ایران و داستان انسان از آغاز تا امروز از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

تهیه شناسنامه‌ی فردی و اجتماعی، سفال گری ابتدایی و نقاشی روی سفال، ابزارسازی سنگی و آشنایی با اولین دست ابزارهای انسان، آشنایی با کشاورزی ابتدایی، لایه نگاری و شبکه‌بندی باستان‌شناختی مجازی با ساخت کولاژ، آشنایی با تاریخ تطور انسان از انسان نخستین تا انسان امروزی با اجرای نمایش و قصه خلاق، مرمت اشیاء باستانی و نقاشی از ابتدا تا امروز و نقش آن در تطور فرهنگی جوامع از جمله مفاد آموزشی این دوره تابستانی برای کودکان است.

موزه و موزه‌داری، سیر اندیشه و خط در ایران از ابتدا تا پایان دوره تاریخی و ساخت تبلت های گلی، ساخت مهر و سکه و داستان مالکیت و تجارت در جوامع باستان و نقش آن در دنیای امروز و کاوش مجازی و شبیه سازی باستان شناسی زیر آب نیز از دیگر مواردی هستند که کودکان در این دوره با آن‌ها آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کاخ نیاوران، در پایان این دوره نیز نمایشگاهی از آثار کودکان در محل موزه برپا و گواهی‌نامه‌ای نیز از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود که از این تاریخ، به عنوان حافظ کوچک میراث فرهنگی ایران به شمار می‌آیند.

ایونت رو عضویت در ایونت رو گزارش اطلاعات اشتباه

رویداد های مرتبط


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.