SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 21993              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : دوشنبه 03 مهر 96 Mon 25 September 17
تاریخ پایان : سه شنبه 09 آبان 96 Tue 31 October 17
ساعت شروع : 09:00
ساعت پایان : 19:00
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران، استان تهران، تهران، نگارخانه لاله
Asia, Middle East, Iran, Tehran Province, Tehran
سطح برگزاری : داخلی، استانی
نوع ورودی : دارای ورودی (غیر رایگان)
منبع ذکر رویداد : سایت گالری اینفو( http://galleryinfo.ir )

مدیا:عکس

نگارخانه لاله و موزه عکسخانه شهر در اقدامی مشترک و هم‌زمان نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی مرتبط با ایام محرم را با عنوان «سوگ‌واران» برگزار می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های برجسته عکس‌های تاریخی، ثبت وقایع و سندی برای شناخت و بررسی دوران گذشته است. از آغازِ ورود عکاسی به ایران در دوره قاجار به تدریج برخی از عکاسان توانستند رفتارها و آئین‌های جمعی مردم را ثبت کنند. یکی از این آئین‌ها، سوگواری برای امام حسین(ع) است. تصاویر زیادی از آیین‌های سوگواری در عصر قاجار و پس از آن به جای مانده است. در این مجموعه برگزیده‌ای از چندین دوره تاریخی و تصاویری از هیات‌های عزاداری، تکیه‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و آئین تعزیه انتخاب شده است.
نمایشگاه عکس «سوگ‌واران» در دوبخش، شامل 3۲ تصویر با چیدمانی تازه در نگارخانه لاله و بخش دیگر شامل 2۳ تصویر درموزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود. این مجموعه‌ها و اسناد تصویری روایت‌گر دوران گذشته و ارادت مردمان ایران زمین به امام سوم شیعیان است که این موضوع همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است. با این تصاویر در تاریخ سفر می‌کنیم و با تجربیات زیسته‌ پیشینیان آشنا می‌شویم. امید است که این رویداد زمینه‌ای برای توجه به مسائل تاریخی، مردم‌نگاری و جامعه‌شناسی فراهم آورد.
آیین گشایش نمایشگاه روز دوشنبه 3 مهر ماه1396 ساعت 16 تا 19، هم‌زمان در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله برگزار خواهد شد.

ایونت رو عضویت در ایونت رو گزارش اطلاعات اشتباه

رویداد های مرتبط


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.