SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 28270              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : چهارشنبه 10 مرداد 97 Wed 01 August 18
تاریخ پایان : جمعه 12 مرداد 97 Fri 03 August 18
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران، زنجان،
Asia, Middle East, Iran, Zanjan
سطح برگزاری : داخلی، ملی، استانی
نوع ورودی : آزاد و رایگان، نیاز به ثبت نام و رزرو
برگزارکننده : میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان
اطلاعات تماس : 33322001-024 دورنگار : 33322001-024
منبع ذکر رویداد : سایت دبیرخانه جشنواره( http://www.ash-irani.ir )

 غذا و هنر آشپزي ايراني

 زمان برگزاری جشنواره گردشگري غذا و هنر آشپزي ايراني با محوریت استعدادیابی در هنر آشپزی ؛زنجان - در محل  زنجان - در تاریخ 10 تا 12 مرداد ماه 97 میباشد .

مسؤولان زنجان برای متنوع‌تر کردن جشنواره ملی آش ایرانی در طول سالیان مختلف برنامه‌های جانبی همچون آیین‌های سنتی و آداب و رسوم محلی و رقصهای آیینی نیز برگزار کردند که همین موجب شد؛ تعداد استان‌های شرکت کننده در این جشنواره بیشتر و بیشتر شود؛ جشنواره‎ای که امسال چهاردهمین دوره آن در مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

اما با توجه به ظرفیت استان زنجان در حوزه آشپزی و برگزاری مطلوب آن قرار است؛ قبل از برگزاری جشنواره آش؛ «جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی» با محوریت استعدادیابی آشپزی از تاریخ 10 تا 12 مرداد ماه برگزار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره برگزار خواهد شد؛ گفت: این مسابقه در سه بخش به منظور استعدادیابی و استفاده از غذاهای سنتی، رقابت بین آشپزهای حرفه‌ای به منظور انتخاب اساتید از بین آنها و نیز رتبه‌بندی رستوران‌ها برگزار می‌شود.

یحیی رحمتی با بیان اینکه در پایان این جشنواره پنج آشپز برای حضور در جشنواره بین‌المللی گردشگری معرفی می‌شوند؛ گفت: همچنین در کنار این جشنواره 20 غرفه آشپزی و 60 غرفه صنایع دستی نیز دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری؛ شناسایی استعدادهای برتر در حوزه آشپزی؛ برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری است؛ گفت: در برگزاری این جشنواره موضوعاتی شامل معرفی غذا به عنوان سوغات محلی؛ ملی و بین‌المللی و تجاری سازی آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی استعدادهای شهروندان شناسایی و با برگزاری و ارائه آموزش‌های تکمیلی زمینه به کارگیری آنها در هتل‌ها و مراکز پذیرایی فراهم می‌شود؛ گفت: در واقع در تلاش هستیم با برگزاری این جشنواره ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در حوزه اشتغالزایی نیز گام مثبتی برداریم.

وی به برنامه‌های جانبی این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه مراکز عرضه غذا؛ برگزاری مسابقه استعدادیابی آشپزان؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی؛ برگزاری غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی؛ برگزاری برنامه‌های فرهنگی؛ انتخاب برترین‌های مراکز عرضه غذا و انتخاب استعدادهای آشپزی استان از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

رحمتی در ادامه از برگزاری جشنواره آش در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره از 22 مردادماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت نام از زنجانی‌ها برای شرکت در سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از یک هفته گذشته گفت: بر این اساس تا پایان تیرماه جاری از متقاضیان زنجانی شرکت در سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی ثبت نام خواهد شد.

ایونت رو عضویت در ایونت رو گزارش اطلاعات اشتباه

رویداد های مرتبط


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.