SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 36288              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : سه شنبه 30 دی 99 Tue 19 January 21
تاریخ پایان : سه شنبه 30 دی 99 Tue 19 January 21
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران،
Asia, Middle East, Iran
سطح برگزاری : داخلی، ملی

پلاسکو

سالروز آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو [1395 خورشیدی] 30 دی ماه میباشد .

ساختمان پلاسکو با عمری بیش از پنجاه سال، خاطره مشترک ایرانیان با اهالی تهران محسوب می شد که در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران قرار داشت.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از کارگاههای تولیدی واقع در طبقات بالای این ساختمان، آتش به بقیه ساختمان پلاسکو سرایت کرد و به دلیل وجود پارچه ، پوشاک و اقلام قابل اشتعال دیگر، آتش مهار نشد.

پلاسکو سرانجام پس از سه ساعت و نیم سوختن، به طور کامل فرو ریخت و تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی که در حال مهار آتش‌ یا بیرون راندن کسبه از داخل ساختمان بودند، زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند.

بنا بر آخرین آمار اعلامی، تعداد مصدومان این حادثه 235 نفر بود که 180 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و 55 نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند؛ که یک نفر از آنها فوت کرد.

پس از هشت روز آواربرداری، پیکر 16 آتش‌نشان و 6 شهروند از زیر آوار خارج شد. همچنین آمارهای متفاوتی در مورد مفقودشدگان وجود دارد اما حداکثر آنها تعداد 30 تن بوده است


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.