SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3161
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

نویسندگان اصفهانی نوقلم در جشنواره "چهارگاه"شناسایی می شوند

عضو شورای داستان مرکز قلمستان شناسایی نویسندگان اصفهانی نوقلم را یکی از اهداف برگزاری جشنواره داستانی "چهارگاه" عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، محمد باتقوا با بیان اینکه این جشنواره شهری بوده و تمام اهالی شهر اصفهان در گروه سنی بالای 18 سال می‌توانند در آن شرکت کنند، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این برنامه شناسایی نویسندگان اصفهانی نوقلم و یا به عبارتی شناسایی افرادی است که دغدغه داستان داشته و به آن علاقه دارند.
وی ادامه داد: در پایان جشنواره افراد منتخب شناسایی و هدایت شده و با کسب دوره‌های آموزشی حرفه‌ای به یک نویسنده زبردست برای کشور تبدیل می‌شوند.
عضو شورای داستان قلمستان درباره تفاوت نویسنده نوقلم با نویسنده آماتور و حرفه‌ای، گفت: نویسنده حرفه‌ای فردی است که شغلش نویسندگی باشد که از این رقم در ایران حدود یک یا 2 نفر هستند اما نویسنده آماتور فردی است که علاوه بر نویسندگی، به فعالیت دیگری نیز مشغول است.
وی با اشاره به علاقه فراوان ایرانیان به حافظ، سعدی و... چاپ چند باره کتاب‌های آنان نسبت به کتاب‌های داستانی امروز، خاطرنشان کرد: علت اصلی این تفاوت عدم درک داستان از سوی مردم است و اینکه ما در این مدت موفق نشدیم داستان ‌خوان خوب در کشور تربیت کنیم.
رییس مرکز ادبی قلمستان نیز اظهار داشت: جشنواره داستانی "چهارگاه" با رویکرد توجه به استعدادهای داستان‌نویسی و ادبیات اصفهان از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.
الهه رضایی افزود: نخستین بخش از جشنواره داستانی چهارگاه با عنوان "بهاران" از فروردین ماه آغاز شده که مربوط به داستان کوتاهِ کوتاه است که شامل داستان‌های 55 کلمه‌ای یا به عبارتی دیگر کوتاه‌ترین شیوه داستان‌ سرایی است که در آن هر کلمه‌ای به دقت انتخاب می‌شود و میزان تأثیرگذاری آن نیز بسیار زیاد است.
نسرین مهرمحمدی، عضو شورای داستان مرکز قلمستان و فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز با اشاره به فعالیت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان این مرکز را تنها مرکز تخصصی ادبیات معرفی کرد و گفت: برگزاری جشنواره چهارگاه در حوزه داستان‌نویسی بهترین راهکار برای گردآوری علاقه‌مندان به داستان‌نویسی است.
وی اظهار داشت: این جشنواره فرصت خوبی است تا افراد علاقه‌مند به داستان‌نویسی شناسایی شده تا با ایجاد زمینه‌های لازم برای ارتباط آنان با نویسندگان با تجربه و تعامل آنان با یکدیگر زمان لازم را برای رشد آنان فراهم کنیم.
عضو شورای داستان مرکز قلمستان با اشاره به جشنواره داستانی چهارگاه آن را زمینه‌ساز ایجاد نشاط در فضای داستانی شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: در این برنامه فضایی ایجاد شده تا افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوت در کنار یکدیگر جمع شده و کار یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهند.
گفتنی است؛ آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره "چهارگاه" تا ششم تیرماه است و مراسم اختتامیه 24 تیرماه برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 32602014 تماس گرفته و یا به محل مرکز ادبی قلمستان واقع در خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی، باغ غدیر مراجعه کنند.

بازدید: 2203





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.