SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3174
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

همایش "آب در معماری اصفهان"

همایش "آب در معماری اصفهان" از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با بیان این مطلب گفت: این همایش با هدف آشنایی مخاطبان با سابقه مدیریت و مهندسی آب درمعماری وشهرسازی اصفهان،شیوه های آب رسانی در بناهای مهم تاریخی اصفهان و بیان اهمیت نقش و جایگاه اصفهان در توسعه علمی و هنر برنامه ریزی شده است.
حمید فرهمند اظهار داشت: همایش "آب درمعماری اصفهان" در قالب یک سخنرانی جذاب با حضور سید "مرتضی فرشته نژاد" معمار و استاد مرمتگر با تجربه و به نام اصفهان روز پنجشنبه 7 مردادماه ساعت 18 در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
وی افزود: بررسی منزلت آب در فرهنگ ایرانی اسلامی و اهمیت آن در اقلیم بیشتر خشک فلات ایران از جمله موضوعاتی است که در این همایش مطرح خواهد شد.
وی تصریح کرد: ذوق، دانش و مهارت استادکاران و دانشمندان ایرانی در استفاده بهینه از منابع آب، تدبیر برای پیشگیری از اتلاف منابع آبی و خردمندی در استفاده هر چه بهتر از این موهبت الهی برای روان کردن جریان زندگی وطراوت بخشی به روح و جسم مردمان شریف ایران زمین به ویژه مردم اصفهان از دیگر مواردی است که در این همایش معرفی شده و مورد نقد قرار می گیرد.
رییس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل ادامه داد: درهمین راستا مهندسی آب و آبرسانی بناهای مهم تاریخی اصفهان نظیر کاخ هشت بهشت، عمارت عالی قاپو و ... از کارشناس برنامه تبین و تشریح می شود.
فرهمند خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این همایش می توانند به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.

بازدید: 1901





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.