SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3195
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۲۳:۵۰
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

انواع پنکه

photo ۲۰۱۸ ۰۷ ۲۲ ۰۹ ۳۷ ۴۵شروع فصل تابستان و اوجگیری گرما باعث شده است که بازار خرید پنکه نیز داغ شود. استفاده از تجهیزات خنک کننده دیگر مانند کولر نیز رو به افزایش گذاشته است. پنکه جزو کالاهایی که سابقه طولانی دارد و برای تمامی افراد شناخته شده است و با وجود پیشرفت‎های مختلف فناوری باز هم در منزل، مکان کار یا محل دیگری به چشم میخورد.

در بازار دو نوع پنکه دیده می‎شود:

• پنکه‎های پره‎دار: شناخته شدن ترین نوع پنکه به شمار می‎رود که پره‎هایی مورب دارد که کار جابجایی هوا و خنک‎سازی را بر عهده دارند.
• پنکه‎های بدون پره: با ظاهر زیبای خود مهمان نورسیده بازار هستند که به هنگام استفاده خطر کمتری دارند.
پنکه‎های پره‎دار در دسته‎های مختلف قرار می‎گیرند از جمله پنکه رومیزی، پنکه ایستاده و پنکه سقفی
پنکه‎های فاقد پره مزایایی دارند از جمله:
• استفاده از فناوری Air Multiplier و افزایش شدت هوای خروجی
• فاقد لرزش و صدای اضافی
• تولید جریان مستقیم و فاقد نوسان در کلیه لحظات

پنکه های دستی:

پنکه‎هایی که بیشتر در تاکسی‎ها دیده میشود و اندازه کوچک آن‎ها باعث شده است بسیار کاربردی باشند. آن‎ها توسط باتری کار می‎کنند.
نکاتی که به هنگام خرید پنکه باید در نظر داشت

اندازه پنکه:

اندازه پنکه بایستی مطابق با ابعاد فضایی باشد که می‎‎خواهید در آنجا از پنکه استفاده کنید. در اتاق‎های بزرگ برای تهویه و خنک‎سازی هوا معمولا دو پنکه و یا یک پنکه با قطر پره بزرگتر استفاده می‎شود. در خصوص پنکه‎های رومیزی به طول، عرض و ارتفاع پنکه و فضایی که نیاز دارد توجه کنید.

وزن پنکه:

پنکه‎های پرتابل به این دلیل انتخاب می‎شوند که به سهولت به اتاق‎های گوناگون منتقل شوند. به عنوان مثال یک فرد ممکن است در طول روز در اتاق نشیمن و در شب در در اتاق خواب خود از پنکه استفاده کنید. در نتیجه پنکه‎ای مناسب است که وزن زیادی نداشته باشد. تعدادی از مدل‎های مختلف پنکه‎ ایستاده برای جابجایی راحت‎تر چرخ دارند.

photo ۲۰۱۸ ۰۷ ۲۲ ۰۹ ۳۷ ۴۹سرعت چرخش پنکه:

پنکه‎های صنعتی در فضاهای بزرگ استفاده می‎شوند و سرعت بالایی دارند که سبب ایجاد جریان هوای بسیار سردتر می‎شود. بایستی البته توجه کنید افزایش جریان هوا برای افرادی که خشکی چشم یا گلو دارند مناسب نیست. برای استفاده خانگی اکثریت افراد پنکه‎های با شدت جریان اندک را خریداری می‎کنند.

تنظیم سرعت در پنکه

بعضی از افراد بنا بر سلیقه‎ای که دارند در طول روز یا شب از شدت جریان باد متفاوتی استفاده می‎کنند. بنابراین پنکه‎های چند سرعته انتخاب خوبی برای آن‎ها است. در برخی از پنکه‎ها نیز حالت خواب دیده می‎شود تا در این حالت صدای پنکه کمتر و از طرفی وزش باد ملایمی نیز ایجاد شود یا بعضی از آن‎ها تایمر دارند تا بعد از گذشت مدت زمانی پنکه خود به خود خاموش شود.

عملکرد نوسانی در پنکه

حرکات نوسانی پنکه به معنای جابجایی آرام آن از سمتی به سمت دیگر است. عملکرد این نوع از پنکه‎ها باعث هدایت بهتر هوا در اطراف محیط می‎شود. پنکه‎های گوناگون حرکات نوسانی در سمت‎های گوناگون (چپ، راست یا بالا پایین و سینوسی) دارند.

صدا در انواع پنکه

از موارد بسیار مهمی که در زمان خرید پنکه بایستی توجه کرد بحث صدای پنکه به هنگام روشن بودن است. محیط‎های کارخانه‎ای و اماکن بزرگ به ناچار از فن و پنکه‎های صنعتی و بزرگ استفاده می‎کنند که علاوه بر ایجاد هوای زیاد و قدرت بالایی که دارند در سرعت‎های بالا نیز ممکن است صدای زیادی تولید کنند که البته این صدا اغلب اوقات در حدی است که برای شنیدن صدای اطراف یا صدای گفتگوی اشخاص با یکدیگر، مزاحمتی ایجاد نمی‎کند. طراحی پنکه‎های رومیزی و پایه‎دار جدید نیز به نحوی است که میزان صدای ایجاد شده در کمترین حد خود باشد و حتی در سرعت پایین صدایی شنیده نشود. موارد گوناگونی نظیر سرعت، شدت جریان باد و نوع مواد ترکیبی به کار برده شده در ساخت پنکه اغلب اوقات بر روی صدای آن تاثیر می‎گذارند. پنکه ایستاده جنس محکم‎تری به نسبت دیگر پنکه‎ها دارد که البته باعث افزایش وزن آن نیز می‎شود ولی از سوی دیگر صدای کمتری نیز در زمان کار تولید می‎کند.

قیمت پنکه:

پنکه‎ها با قیمت‎های مختلف در بازار دیده می‎شوند. به طور کلی قیمت پنکه وابسته به برند دستگاه، توان مصرفی و امکانات جانبی است که دارد.

 

بازدید: 4231




تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.