SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3201
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۳:۲۵
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

انواع بالابر

انوار بالابر

لیفتراک

لیفتراک، وسیله ای دارای یک دکل، شاخک و ملحقات که با توجه به نوع فعالیت برای حمل و نقل، جابجائی و انبار نمودن بارها در اشکال و ظرفیتهای مختلف طراحی و ساخته می‌شود. لیفتراک ها از نظر سوخت در انواع دیزلی، برقی، دوگانه سوز (گازی بنزینی)، گازی و بنزینی وجود دارند. مثلا: در مجموعه های صنعتی که در زمینه صنایع غذایی است مثل سردخانه ها و... به خاطر مسائل بهداشتی از لیفتراک برقی استفاده می شود. این روزها به خاطر شرایط حاکم بر بازار هم به دلیل افزایش قیمت دلار و تاثیر مستقیم آن بر افزایش قیمت لیفتراک و هم به دلیل محدود بودن واردات لیفتراک های خارجی در ایران، خرید لیفتراک دست دوم  افزایش  یافته است.

می توانید با کلیک روی لینک روبرو انواع مختلفی از لیفتراک استوک بیابید:  لیفتراک دست دوم

جک پالت:

جک پالت ، دستگاهی دارای دو شاخک که معمولا از یک سیستم پیستونی هیدرولیکی برای بالا بردن و پایین آوردن اجسام استفاده می شود. ارتفاع بالابری جک پالت ها محدود و معمولا در انواع مختلف کمتر از یک متر می باشد. کاربرد اصلی این گروه از دستگاه ها، برای حمل و جابه جایی بار می باشد. همچنین ظرفیت متداول و پراستفاده جک پالت ها: 3 تن می باشد. البته ظرفیت های مختلف آن نیز مثل 2 تن، 2.5 تن، 5 تن و... در بازار موجود می باشد.

مشاهده تولید کنندگان و تامین کنندگان:  جک پالت

استاکر (لیفتراک دستی):

وسیله ای مشابه جک پالت با این تفاوت که ارتفاع بالابری آن بیش از 1 متر و تا حدود 3 متر و حتی بالاتر می باشد. این دستگاه ها کاربردی بین جک پالت و لیفتراک دارند و بیشتر برای انبارداری و تخلیه و بارگیری بارهای سبک به کار می روند شایان ذکر است میزان وزن بار و ارتفاع بالابری در استاکرها بر اساس شاخص ها و نمودارهایی که روی بدنه استاکر درج شده است، مشخص گردیده است.

میز بالابر

دستگاهی ساده دارای یک صفحه به ابعاد مستطیل که به واسطه پمپ هیدرولیک و بازوهای قیچی شکل و با چهار چرخ به صورت سیار، عملیات بالابری را انجام می دهد. این دستگاه ها برای ظرفیت های بالابری خیلی کم و محدود استفاده می شوند. کاربرد این میزها برای انجام عملیات صنعتی روی یک دستگاه و جابه جایی به بخش دیگر و ادامه عملیاتی دیگر روی دستگاه در همان حالت روی میز بالابر، می باشد. میزبالابر غلطک دار نوعی خاص از این میزها می باشد که بیشتر در رستوران ها و حمل دیگ های غذا و... استفاده می شود. نمونه متداول آن دارای ظرفیت بالابری 350 کیلوگرم تا حدود ارتفاع یک متر می باشد.

جرثقیل سقفی:

جرثقیل سقفی که گاهی نیز به نام وینچ بیان می شود یکی از کاربردی ترین ابزارهای حمل و نقل بار در مجموعه های بزرگ صنعتی است. انواع جرثقیل سقفی عبارتند از : دستی، برقی، زنجیری و سیم بکسلی، کارگاهی و...

بخش از جرثقیل های سقفی به همراه سازه های مربوطه استفاده می شوند که انواع آن عبارتند از: سازه های سقفی تک پل و دوپل ، سازه های سقفی ثابت و متحرک و ... این سیستم های حمل و نقل تاثیر مستقیمی روی  سرعت کار  دارند و برای فضاهایی که ابعاد بارهای مورد نظر بزرگ است و یا فضای تردد دیگر بالابرها وجود ندارد، مثل خطوط تولید ورق های فلزی و آهن آلات، کاربرد دارند.

مشاهده انواع وینچ و سازه:   جرثقیل سقفی

بالابر صنعتی ثابت

این گروه بالابرها عملکردی مشابه آسانسورها دارند و در ابعاد و ظرفیت های بسیار متنوع و به صورت سفارشی در انواع هیدرولیکی، پنوماتیکی و... ساخته می شوند و از یک فسفود کوچک برای انتقال غذا بین دو طبقه تا کارخانه های بزرگ برای اهداف مختلف کاربرد دارند.

بالابرهای صنعتی دیگری نیز  برای انتقال نفر یا نفر و بار با هم وجود دارند که انواع بسیار متنوعی از آن در بازار موجود  می باشند. بالابرهای ریلی، پشت خودرویی، بازویی، مفصلی، تلسکوپی، آکاردئونی، هیدرولیکی، کشوئی و... از نمونه های متداول آن هستند.

اطلاعات بیشتر:

سایت های مرجع خوبی برای معرفی تولیدکنندگان و تامین کنندگان انواع بالابرهای صنعتی در ایران وجود دارند که از سایت صنعت ایران به عنوان بانک اطلاعات صنایع و موتور جستجوی محصولات، خدمات و شرکت های مورد نظر می توان استفاده کرد.  با جستجوی محصول مورد نظر خود در این سایت می توانید به اطلاعات خوبی نیز شامل اخبار و مقالات مرتبط دسترسی پیدا نمایید.

 کلیک کنید:     مشاهده سایت صنعت ایران

بازدید: 1368




تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.