SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3205
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۴۶
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

اقامتگاه های بوم گردی آینده صنعت گردشگری

اقامتگاه های بوم گردی آینده صنعت گردشگری

سرزمین زیبای ما ایران پر از اقلیم‌های متنوعی است که هر کدام در نوع خود شگفت انگیز و دیدنی هستند. از آن جذاب‌تر این است که در هر گوشه از ایران مردمی دوست داشتنی با فرهنگ اصیل بومی خاص خود زندگی می‌کنند. اقامتگاه بوم گردی پل ارتباطی میان مهمانان و میزبانان مناطق جغرافیایی مختلف است.

j1

جاباما؛ مرجع اقامتگاه های بوم گردی کل کشور

جاباما به عنوان مرجع معتبر رزرو اقامتگاه، از پیشگامان رزرو و اجاره اقامتگاه بوم گردی در ایران است. این مجموعه تخصصی گردشگری، تمام بوم گردی‌های سراسر ایران را شناسایی کرده و با طبقه بندی اصولی بر اساس قیمت، امتیاز، امکانات، قوانین و ... آنها را در سایت و اپلیکیشن جاباما طبقه بندی کرده است. حالا گردشگرها کافی است مقصد سفر خود را در جاباما تعیین کنند تا به انواع اقامتگاه دسترسی پیدا کنند. یکی از انواع اقامتگاه که تقریبا حالا در هر نقطه از ایران می‌توان چند نمونه از آن را یافت، اقامتگاه بوم گردی است.

با توجه به رشدی که صنعت گردشگری داخلی با آن رو به روست، اقامتگاه بوم گردی در این میان از جایگاه خاصی برخوردار است. هواداران این نوع اقامتگاه روز به روز در حال افزایش هستند. افزایش گردشگرهایی که به اقامت در بوم گردی تمایل دارند، باعث رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق محلی و همچنین کسب تجربه‌های تازه برای مسافران، برقراری محیطی صمیمی میان میزبان با مهمان و ... می‌شود که هر مورد به تقویت صنعت گردشگری نیز کمک می‌کند.

نکات مثبت درباره تجربه اقامت در اقامتگاه بوم گردی

تفاوت اقامتگاه بوم گردی با هاستل و انواع دیگر اقامتگاه در این است که هدف اصلی آن، ایجاد ارتباط میان مردم بومی منطقه و مسافران است. ارتباطی که منجر به دوستی‌های طولانی و خاطرات بسیار شیرین می‌شود. اقامتگاه بوم گردی اغلب توسط مردم محلی هر منطقه تاسیس شده و اداره می‌شود. هر قومیت ویژگی‌های زیستی و شخصیتی خاص خود را دارند که آشنا شدن با آنها به گستردگی نگاه ما به جهان بیرون از فرهنگ منطقه خودمان کمک مهمی می‌کند. در هر سرزمین رازهایی وجود دارد که با نگاه دقیق به مردم و طبیعت، قابل شناسایی و تحلیل هستند.
در ادامه به چند مورد از نکات مثبت درباره اقامت در بوم گردی اشاره می‌کنیم:

تجربه اقامت در محیطی که چیزی کم از خانه ندارد

احساس امنیت و آرامش از مهم‌ترین چیزهایی است که اجازه می‌دهد سفری بی‌نقص را تجربه کنید. این آرامش و امنیت خاطر، یکی از هدایای شیرین بوم گردی به مهمانان یک شهر یا روستاست. بسیاری از بوم گردی ها از کسب و کارهای کوچک خانوادگی هستند که همین امر حس بودن در خانه خودتان را برای شما در سفر تداعی می‌کند. شاید به همین دلیل است که مسافرانی که در اقامتگاه بوم گردی می‌مانند، سخت‌تر از محل سفر خود خداحافظی می‌کنند. و ممکن است همین تجربه ناب باعث شود بارها و بارها به همان مقصد و به همان بوم گردی بازگردند یا اینکه شیوه سفر خود را به آشنایی با فرهنگ‌های بومی مختلف تغییر دهند.

کاهش هزینه‌های سفر

در مقایسه با هتل و ویلا، اقامتگاه بوم گردی به دلیل شیوه ساده پذیرایی هزینه کمتری از مهمان خود دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه هر اتاق در یک بوم گردی ظرفیت مشخصی دارد، هزینه اقامت بین همسفران تقسیم می‌شود. اجاره اقامتگاه بوم گردی در کاهش هزینه سفر تاثیر زیادی دارد که قابل توجه است.

چشیدن طعم اصیل غذاهای محلی

در اقامتگاه بوم گردی چه در رستورانش و چه در آشپزخانه کوچکش، غذاهای محلی به شیوه خانگی طبخ و سرو می‌شوند. سفره‌های صمیمی و رنگینی که در بوم گردی ها پهن می‌شوند، شما را به طور مستقیم با فرهنگ غذایی و حتی آداب و رسوم محلی منطقه آشنا می‌کنند. قیمت غذاها نیز در مقایسه با رستوران‌های بیرون از اقامتگاه بسیار کمتر است که البته با کیفیت عالی همراه است.

j2

همراهی با راهنماهای بومی منطقه برای گردش

از جمله مواردی که وجه تمایز اقامتگاه بوم گردی محسوب می‌شود، همراهی با راهنمای محلی در نقاط جذاب منطقه است. از آنجا که در هر اقلیم، مناطقی بکر وجود دارند که در اینترنت نمی‌توان راحت آنها را پیدا کرد، گردش به همراه راهنمای محلی شبیه به کشف پدیده‌های دیدنی مقصد سفرتان است. این مورد نیز منجر به دوستی عمیقی میان شما و راهنمای بومی اقامتگاه می‌شود. چرا که در سفر، زیباترین مراودات انسانی شکل حقیقی خود را پیدا می‌کنند.

پیدا کردن دوستان تازه

معمولا در هر زمانی که به جمع مهمانان یک اقامتگاه بوم گردی ملحق شوید، جایی برای شما وجود دارد و استقبال گرمی از حضورتان خواهد شد. این ویژگی بوم گردی مدیون مهمان نوازی ساکنین بومی یک شهر یا روستاست. از آنجا که مردم محلی یک منطقه همچنان به آداب و رسوم خود پای‌بند هستند، مهمان نوازی در خون آنها جریان دارد. همین جریان است که محیط اقامتگاه را به طرز باورنکردنی چنان گرم و صمیمی می‌کند که مهمانان از همان اولین مصاحبت‌ها به گذراندن اوقات کنار هم تمایل نشان می‌دهند.

بر همین اساس، اغلب بوم گردی ها دارای سالنی هستند که میان اتاق‌ها واقع شده و شب‌ها مهمانان در آن دور هم جمع می‌شوند. این شب نشینی‌ها که گاهی با ساز و آواز همراه است، باعث صمیمیت هر چه بیشتر مهمانان با هم و با میزبانان می‌شود. بسیاری از افراد در یک اقامتگاه بوم گردی، همسفران سفرهای بعدی خود را پیدا می‌کنند.

تقویت روحیه جمعی و اهمیت دادن به منافع مشترک

موضوع دیگری که با تجربه اقامت در یک بوم گردی به دست می‌آوریم، استفاده از امکانات مشترک است. این تجربه به ما کمک می‌کند از قید و بندهای ذهنی خود در سفر رها شویم و یاد بگیریم چطور در صلح با دیگران، به آرامش درونی خود نیز دست یابیم.

j3

سایت جاباما با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد، به عنوان مهم‌ترین مرجع رزرو و اجاره اقامتگاه بوم گردی در ایران از پیشگامان این حوزه محسوب می‌شود و راهنمایی لازم را برای رزرو بهترین بوم گردی در سایت و اپلیکیشن جاباما به گردشگرها ارائه می‌دهد تا اقامتی همه چیز تمام را در یک بوم گردی جذاب تجربه کنید.

 

بازدید: 640




تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.