SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3227
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

با تفاوت ژل شستشوی صورت و میسلارواتر بیشتر آشنا شویم

در هر سنی که باشید پوست شما نیاز به مراقبت دارد. مراقبت باید کاملا متناسب با سن و سال شما باشد و بر همین اساس از تغذیه‌های مناسب برای پوست خود استفاده کنید. شوینده‌ها، کرم‌ها، لوسیون‌ها و سایر لوازم بهداشتی به شما کمک می‌کنند تا سلامت پوست خود را حفظ کنید و در هر سن و سالی که هستید، پوستی با طراوت و شاداب داشته باشید. یکی از موارد مهم در حفظ سلامت و شادابی پوست شوینده‌ها و پاک کننده‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند تا با پاکسازی کردن پوست خود امکان ایجاد یک بستر سلامت برای پوست را فراهم کنید. ما در این مطلب سعی داریم تا بیشتر در مورد  2 پاک کننده مهم یعنی ژل‌های شوینده و میسلار واتر با شما صحبت کنیم.

شوینده‌ها و پاک کننده‌ها، قدرتمند و با اراده

آلودگی‌ها و آلایندهها در اطراف ما کم نیستند و بدون شک همه افراد با مضرات آنها آشنایی دارند. از ابتدای صبح این میکروب‌ها و باکتری‌ها بر روی پوست می‌نشیند و به راحتی راه تنفس سلول‌ها را می‌بندند. آخر شب وقتی از فعالیت روزانه خسته به اتاق خود پناه می‌برید، باید بدانید که تنها نیستید و تمام آلودگی‌ها با شما در اتاق حضور دارند. بهترین و قوی‌ترین فاکتوری که می‌تواند در مقابل این آلودگی‌ها مقاومت کند، شوینده‌ها هستند. شوینده‌ها برای پوست بلاخص پوست صورت اهمیت فراوانی دارند. در این بین شوینده‌های متفاوت و متعددی در بازار عرضه شده‌اند که هرکدام کاربری و کارایی مخصوص به خود را ارائه می‌کنند. ژل‌های شستشو، تونرها، شیر پاک کن‌ها و میسلارواترها که بهتر است کاربرد هر کدام را بدانید و با آن آشنا باشید. در ادامه ما قصد داریم تفاوت ژل شستشوی صورت و میسلار واتر را برای شما شرح دهیم.  

ژل شستشو و اسرار مگو

برای از بین بردن سلول‌های مرده و همینطور چربی‌ها و آلودگی‌های اضافی پوست، ژل‌های شستشو به شما کمک می‌کنند تا منافذ پوست را از هرگونه آلودگی آزاد کرده و کلاژن سازی پوست شما به سهولت انجام شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، پوست شما زودتر از موعد پیر خواهد شد. ژل‌های شستشوی صورت با فرمولاسیون قوی اما ملایم سبب پاک کنندگی و البته آبرسانی پوست شما می‌شوند. در درجه اول شما باید یک پاک کننده مناسب برای تایپ پوستی خود داشته باشید.

برای مثال اگر پوست شما چرب است حتماً باید روزی یک الی دو بار پوست خود را با این ژل‌های شستشو بشویید. ضمن اینکه اگر پوست خشکی دارید و پوست شما رطوبت لازم را ندارد یک شوینده مناسب به شما کمک می‌کند تا پوست شما به حد تعادل خود برسد. فراموش نکنید که ژل شستشوی صورت مناسب انواع پوست به شما کمک می کند تا در صورت در دسترس نبودن محصول مناسب پوست خود، به راحتی و با آسودگی خاطر پوست خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

میسلار واتر، قهرمانی تازه نفس

بعد از ژل شستشو نوبتی هم که باشد نوبت میسلار واتر است. میسلار واتر نوعی پاک کننده صورت است که با هدف از بین بردن ناخالصی‌ها و سبوم به شما کمک می‌کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. در حالت کلی میسلار واتر از میسلها یا همان ذرات روغنی به وجود آمده‌ است. این ذرات روغنی ناپاکی‌ها و کثیفی‌ها را از سطح پوست شما پاک کرده و به شما کمک می‌کنند تا به راحتی کرم پودر و آرایش چشم‌ها را به علاوه عرق و چربی از پوست خود پاک کنید. میسلار واترها آب گریز و آب دوست هستند. یعنی به راحتی می‌توانند تمام کثیفی و ناخالصی‌ها را پاک کنند.

میسلار واتر در اصل مانند آب شفاف است و زمانی که با پوست شما تماس پیدا می‌کند به راحتی متوجه ترکیب پیچیده آن خواهید شد. مواد موجود در میسلار واتر با هدف از بین بردن آرایش، پاک کردن پوست و مرطوب نگه داشتن پوست شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی میسلار واتر مانند یک آهنربا تمام چربی‌ها، آلودگی‌ها، کثیفی‌ها و آرایش شما را جذب کرده و آن را از پوست شما جدا می‌کند. حتی میسلار واتر می‌تواند آرایش‌های ماندگار مانند ریمل‌های ضد آب را نیز به راحتی پاک کند. نکته جالب اینجاست که شما بعد از استفاده از میسلار واتر نیاز به شستشوی صورت ندارید و می‌توانید از انواع ماسک صورت نیز استفاده کنید.

 تفاوت‌ میسلار واتر و ژل شستشو

همانطور که پیشتر در قسمت ژل‌های شستشو نیز اشاره کردیم پاک کننده‌های صورت و آرایش پاک کن‌ها با هم متفاوت هستند. پاک کننده‌های صورت برای تمیز کردن پوست صورت ما از عرق، آلودگی‌ها و غیره به کار می‌روند. اما این در حالی است که پاک کننده‌های آرایش را باید برای مواقعی که از کانسیلر، کرم پودر، پنکیک و سایر لوازم آرایشی بر روی پوست خود استفاده می‌کنید، به کار ببرید.
به عبارتی ژل‌های شستشو که در دسته فیس واش‌ها قرار دارند از نوع پاک کننده‌های صورت هستند. اما میسلار واتر یکی از محصولاتی است که برای تمیز کردن آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اصل شما قبل از شستشوی صورت خود با ژل شستشو باید تمام آرایش خود را با میسلار واتر تمیز کنید. میسلار واتر پاک کننده آرایش به شما کمک می‌کند که لایه رویی قرار گرفته بر روی پوست خود را به خوبی تمیز کرده و بعد از آن با کمک ژل شستشو یا فیس واش، تمام صورت خود را از باقی آلودگی‌ها تمیز کنید. در نهایت ما به شما توصیه می‌کنیم که برای یک شستشوی کامل پوست، از هر دو محصول استفاده کنید.

پوستی تمیز و شاداب با میسلارواتر و ژل شستشو

در این مطلب از شوینده‌ها و پاک کننده‌های آرایشی گفتیم و اینکه این دو ماده در عین داشتن یک هدف، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. همچنین علاوه بر ژل‌های شستشو و میسلار واترها، انواع ماسک صورت، تونرها و همینطور فوم‌ها و شیر پاک‌کن‌ها نیز حضوری قوی و پررنگ دارند که با در نظر گرفتن هدف شما از تمیز کردن پوست می‌توانند نقش متفاوتی را ایفا کنند. در هر حال بهتر است شما در روتین پوستی خود هم از شوینده‌ها و هم از پاک کننده‌ها استفاده کنید تا ضمن زدودن آرایش از پوست و سلول‌های خود بصورت کامل، عرق و آلودگی‌های موجود بر روی پوست را نیز از بین برده و پوستی سالم و عاری از هرگونه کثیفی داشته باشید.

بازدید: 476





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.