SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3234
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۴۹
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

کپسول آتش نشانی co2 چیست؟ نکاتی که باید درباره این کپسول بدانید

کپسول آتش نشانی co2 چیست؟ نکاتی که باید درباره این کپسول بدانید

امروزه داشتن کپسول آتش نشانی یکی از اصلی ترین نیازهای هر مکانی می باشد، با توجه به خسارات جبران ناپذیری که آتش به بار میاورد؛ الزام خرید کپسول آتش نشانی را بیشتر می کند همچنین یکی از موارد دیگری همواره باید به آن توجه کنید ، شارژ کپسول آتش نشانی می باشد در ادامه به بررسی یکی از پرکاربردترین کپسول های آتش نشانی و همچنین هزینه شارژ کپسول آتش نشانی و دیگر نکات مهمی که باید بدانید می پردازیم.


کپسول آتش نشانی co2

از کپسول آتش نشانی co2 برای آتش سوزی کلاس B استفاده می شود و برای مهار آتش سوزی های ناشی از لوازم الکتریکی استفاده می شود. به جز لواز الکتریکی از این نوع کپسول برای مهار کردن مایعات، گازهای قابل اشتعال، حلال ها، روغن، گریس، قبر، رنگ های پایه و ... استفاده می شود. همچنین آتش سوزی کلاس c را با این کپسول نیز می توان خاموش کرد.


به طور کلی co2 اکسیژن را جابه جا می کند و همچنین این امر باعث خاموش شدن CO2 می شود. یکی از خوبی های کپسول CO2 نسبت به دیگر کپسول های آتش نشانی می توان به، به جا نگذاشتن آثار کثیفی اشاره کرد. یکی از نکاتی که باید در هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی CO2 به آن توجه کنید جلوگیری از تماس پوست با CO2 می باشد زیرا می تواند باعث سرما زدگی شود.


دی اکسید کرین هنگامی که از کپسول آتش نشانی خارج می شود به یخ خشک تبدیل می شود. زمانی که آتش سوزی اتفاق می افتد به خنک شدن مایعات قابل اشتعال یا وسایل الکتریکی کمک میکند.

شارژ کپسول آتش نشانی CO2

جدا از الزام داشتن کپسول آتش نشانی، توجه به شارژ کپسول آتش نشانی نیز مهم است. باید در زمان های مقرر آن را بررسی نمود تا از نظر کارکرد این دستگاه اطمینان لازم را به دست آورید. توجه داشته باشید حادثه خبر نمی کند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید چه زمانی باید کپسول آتش نشانی را شارژ کنید؟ در این مورد باید نکته ای را خاطر نشان کنیم هر کپسول آتش نشانی در بازه زمانی خاصی کارکرد خود را دارد و برای اینکه از سالم بودن کپسول آتش نشانی خود حاصل فرمایید باید در بازه مشخص شده آن را شارژ کنید برای همین باید همیشه کارت کپسول آتش نشانی خود را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز آن را چک کنید.


در کارت راهنمای کپسول آتش نشانی نوشته شده است که چه زمانی باید شارژ کپسول آتش نشانی صورت بگیرد. به طور کلی شما باید تقریبا هر یکسال یکبار اقدام به شارژ کپسول آتش نشانی خود بکنید.


همچنین اگر شما از کپسول آتش نشانی خود به در دلیلی استفاده کنید ولی احساس کنید از محتویاتی داخل آن کپسول آتش نشانی موجود می باشد، حتما باید اقدام به شارژ مجدد کپسول آتش نشانی بکنید و از افراد مختصص بخواهید کپسول شما را تست بکنند. زیرا امکان دارد در حادثه بعدی به درستی کار نکند.

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی


برای اطلاع از هزینه شارژ کپسول آتش نشانی در وهله اول باید بدانید که محتویات کپسول آتش نشانی شما چیست. اگر کپسول شما CO2 باشد، می توانید به سایت شرکت سد حریق ناجی مراجعه کنید و لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی را مشاهده کنید.

استاندارد نصب کسپول آتش نشانی


معمولا اصول و استاندارد نصب کپسول آتش نشانی به فاصله و سطح پوشش، تعداد و محل نصب آنها مرتبط می‌شود و اگر بخواهیم در مورد محل نصب صحبت کنیم، برای کپسول هایی که با وزن کمتر از ۱۸ کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرند، شما سر خاموش کننده را حداکثر یک و نیم متر از زمین باید فاصله دهید.


اما برعکس آن دسته از کپسول هایی که وزن بیشتر از ۱۸ کیلوگرم دارند، سر خاموش کننده ۱ متر از سطح زمین در ارتفاع مشخص می شود و از جمله نکات و استانداردهای دیگر محل نصب، شاید بتوان به این موضوع اشاره کرد که بهتر است که کپسول را در نزدیکی درب ورودی و خروجی نصب کنید.


حرف آخر


خرید کپسول آتش نشانی مناسب محیط که شما قصد تهیه کپسول برای آن را دارید بسیار مهم می باشد بهتر است قبل از خرید کپسول آتش نشانی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید زیرا برای محیط هایی مانند انبارها، کارخانه و ... نیاز به رعایت یکسری نکات و قوانین نصب می باشد و امکان دارد شما نسبت به این قوانین آگاهی لازم را نداشته باید ولی قطعا افراد متخصص در این زمینه می توانند راهنمای شما باشند و به شما کمک کنند تا کپسول آتش نشانی مناسب خود را تهیه کنید.

بازدید: 426





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.