SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3266
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

استحکام سازی با میلگرد و کناف | سیوان لند

استحکام سازی با میلگرد و کناف | سیوان لند

همانطور که استحکام سازه اهمیت ویژه‌ای دارد، باید در کنار آن به زیبایی نیز توجه داشته باشید. به عبارتی می‌توان گفت که اگرچه ایمنی ساختمان در اولویت قرار دارد اما باید از نظر ظاهری نیز توجه افراد را به خود جلب کند.

یکی از کارهایی که می‌توانید با به کارگیری آن سقف منازل خود را بهتر جلوه دهید، کناف کاری سقف است. این پروژه مراحل گوناگونی از انتخاب نوع کناف تا اجرای آن دارد که هرکدام از این مراحل اهمیت خاص خود را دارند.

این روش یکی از شیوه‌های جدیدی است که امروزه در بسیاری از سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و روز به روز تعداد علاقه مندان به کناف کاری سقف افزایش می‌یابد.

چرا از کناف کاری استفاده می‌کنند؟

به طور کلی سقف‌های کناف نسخه‌ی به روز شده‌ی سقف‌های گچی هستند اما با این تفاوت که سقف کناف از مزایای بیشتری برخوردار است.

یکی از این مزایا که اغلب افراد به دلیل آن کناف را گچ ترجیح می‌دهند، کمتر بودن قیمت کناف نسبت به هزینه‌ی اجرای سقف با گچ می‌باشد. سقف‌های کناف نیاز به زیرسازی ندارند و می‌توان آن‌ها را به صورت آماده در بازار پیدا کرد.

نصب آسان و انعطاف پذیری بالای آن، از دیگر مزایای سقف کناف نسبت به سقف گچی می‌باشد. اما این پروژه نیز مانند هر پروژه‌ی دیگر چالش‌های مربوط به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

مقاوم نبودن کناف در برابر ضربه

یکی از چالش‌هایی که درمورد کناف کاری سقف وجود دارد این است که در برابر ضربات مقاومت زیادی نداشته و به آسانی آسیب می‌بینند. اما مشکلاتی همچون سوراخ شدن، از بین رفتن نوار چسب‌ها و شکاف مفاصل، به سادگی قابل تعمیر می‌باشند. اگرچه نصب کناف آسان است، اما کسانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند باید از تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار باشند.

مقاوم نبودن در برابر رطوبت

کناف در برابر آب مقاوم نیست و برای سقف حمام و زیر زمین ساختمان خود نمی‌توانید از آن استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت آسیب دیدن کناف با آب، باید به دنبال جایگزینی برای آن باشید و تنها راه حل این مشکل، استفاده از پوشش فایبرگلاس می‌باشد.

مصالح مورد نیاز جهت نصب کناف

 همانطور که پیش تر گفته شد، نصب کناف نیازی به زیرسازی ندارد. اگرچه نصب آن‌ها آسان است اما افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌دانند که باید از تجهیزات خاصی استفاده کرد. مصالحی که در این پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

• صفحه‌های روکش دار گچی

• آگوستینگ

• نوارهای درزگیر

• ماستیک

• صفحات مسطح سیمانی

• تصفیه هوا

• چسب جداکننده

• بتونی درزگیر

• گاردکس

• تایل‌های معدنی

• مقاطع فولادی سبک

• ادوات اتصالات و متعلقات

• تایل‌های گچی

• پشم و چوب

• پیچ‌های اتصال پنل به سازه

• نوار محافظ گوشه

قیمت کناف

قیمت کناف بسته به جنس آن متغییر است و متاسفانه امروزه بسیاری از افراد سودجو، از جنس‌های مرغوب در کناف کاری خود استفاده می‌کنند که پس از گذشت مدتی کوتاه، کیفیت اولیه‌ی خود را از دست داده و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد.

هزینه‌ی نهایی اجرا و نصب کناف، به افرادی که این کار را انجام می‌دهند بستگی دارد و هرچه فرد مهارت کمتری در این کار داشته باشد، با قیمت پایین تری نیز کار می‌کند. علاوه بر این موارد، طرحی که شما انتخاب می‌کنید تا اجرا شود نیز می‌تواند در هزینه‌ی نهایی تاثیر گذار باشد.

به این صورت که هرچه طرح انتخابی شما ظریف کاری‌های بیشتری داشته باشد، قیمت کناف کاری نیز بیشتر خواهد شد.

کاربرد انواع میلگردها در ساختمان سازی

میلگرها مقاطعی از جنس فولاد هستند که در سایزها و اشکال گوناگون ساخته می‌شوند. اگرچه از این مقاطع در موارد گوناگونی همچون ساخت خودرو و ماشین آلات، سد سازی و ... نیز استفاده می‌شود، اما مهم ترین استفاده از میلگردها، مربوط به صنعت ساختمان سازی است.

قبل از خرید هر محصول، ابتدا باید از قیمت آن اطلاع یابید تا بتوانید با توجه به نوع استفاده‌ی خود از آن محصول و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی قیمت میلگرد خواهیم پرداخت.

نحوه قیمت گذاری میلگرد

قیمت میلگرد یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده‌ی ساختمان می‌باشد. زیرا استفاده از میلگرد در ساختمان سازی بسیار گسترده است. اما قیمت میلگرد خود به عوامل گوناگونی بستگی دارد که یکی از آن‌ها، قیمت پایه آهن و فولاد می‌باشد.

پس در هر برهه‌‌ی زمانی که قیمت این موارد بالا رود، قیمت میلگرد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر تقاضا برای استفاده از میلگرد سبب بالا رفتن قیمت آن شده.

پس می‌توان گفت که قیمت میلگرد ثابت نمی‌ماند و مدام درحال نوسان است. اما امروزه اطلاع از قیمت لحظه‌ای میلگرد کار سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی قیمت میلگرد آنلاین را در هر لحظه ببینید.

میلگرد راستا

به طور کلی می‌توان گفت که بیشترین و مهم ترین نوع میلگردی که در ساختمان سازی‌ها استفاده می‌شود، میلگردهای راستا هستند. این میلگردها جهت افزایش مقاومت بتن در ستنو‌ها و حتی پی فونداسیون ساختمان استفاده می‌شوند. از میلگرد در این بخش‌ها به صورت شاخه‌های بلند استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که به آن‌ها میلگردهای راستا می‌گویند.

میلگرد سنجاقی

میلگردهای سنجاقی، شکل باز شده‌ی میلگردهای خاموت هستند که جهت اتصال میلگردهای طولی با میلگردهای خاموت مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این می‌توانند در افزایش مقاومت میلگردهای خاموت نیز موثر باشند.

میلگرد خرک

در برخی پروژه‌ها جهت افزایش مقاومت ساختمان، علاوه بر میلگردهای معمولی، از دو ردیف میلگرد دیگر به صورت افقی نیز استفاده می‌کنند که این میلگردها همان میلگردهای خرک هستند.

معمولا از میلگردهای خرک در بالای فونداسیون‌ها استفاده می‌کنند. از آنجایی که تمام بار ساختمان به پی و از آن به زمین منتقل می‌شود، میلگردهای خرک سبب افزایش مقاومت فونداسیون خواهند شد.

میلگرد رکابی

گاهی اوقات در زمان چینش میلگردهای دیوار، لازم است که از یک سری میلگرد دیگر نیز برای نگه داشتن آن‌ها به صورت افقی و عمودی استفاده کرد. میلگردهایی که اینچنین کاربردی دارند، میلگردهای رکابی نامیده می‌شوند. از این نوع میلگرد بیشتر در ساخت دیوارهای بتنی استفاده می‌کنند.

میلگرد ادکا

عمده‌ی استفاده از این میلگردها در قسمت تکیه گاه تیرهای ساختمانی است. زیرا می‌توانند تا حد زیادی، تحمل نیروی برشی را برای تیرآهن افزایش دهند.

میلگرد خاموت

در زمان ایجاد ستون‌های ساختمان با استفاده از انواع میلگردها، از میلگردهای کوچکتری برای بستن آن‌ها استفاده می‌کنند که به آن‌ها میلگردهای خاموت گفته می‌شود.

این میلگردها در فاصله‌ای مشخص به دور چند شاخه میلگرد راستا بسته می‌شوند. این کار جهت جلوگیری از جدا شدن و خم شدن میلگردها و افزایش مقاومت آن‌ها صورت می‌گیرد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در حوزه ساختمان سازی فعالیت می‌کنید و همواره برای کار خود به میلگرد و سایر مصالح ساختمانی نیاز دارید، پس بهتر است مرجعی برای استعلام قیمت لحظه‌ای انواع مصالح داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان از آن اطلاع یابید.

سیوان لند پیشنهاد ما به شما فعالان و علاقه مندان به صنعت ساختمان سازی است. شما علاوه بر مشاهده‌ی قیمت انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی در ایت پلتفرم آنلاین، می‌توانید به راحتی از آن خرید کنید و محصول خود را در محل پروژه تحویل بگیرید.

سیوان لند همانند سایر فعالان این حوزه، مانند دیجی کالا سعی بر این داشته تا نیازهای شما را در این زمینه به طور کامل رفع کند. محصولات ارائه شده توسط سیوان لند با بهترین کیفیت و قیمت در دسترس شما قرار می‌گیرد تا در نهایت بتوانیم رضایت شما را جلب کنیم و شما یک تجربه‌ی خوب از خرید در این سایت داشته باشید.

https://sivanland.comhttps://sivanland.com

بازدید: 3305




تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.