SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3269
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۵۱
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

انواع گریس نسوز و نکات مهم هنگام خرید آن

گریس نسوز یک انتخاب عالی برای صنایع مختلف است. در برابر حرارت بالا بسیار مقاوم است و دماها و شرایط مختلف را تحمل می‌کند. علاوه بر این، مقرون‌به‌صرفه است و استفاده از آن آسان است.

گریس نسوز یک جزء ضروری برای هر کاربرد صنعتی است و می‌تواند به محافظت از قطعات در برابر اثرات مخرب حرارت، شعله و جرقه کمک کند. در این مقاله با انواع آن و کاربردهایی که ارائه می‌دهد، آشنا می‌شوید.

بررسی اشتعال‌پذیری گریس

بیشتر گریس‌های روان‌کننده، حاوی روغن معدنی مشتق شده از نفت یا سیال مصنوعی مبتنی بر هیدروکربن -به عنوان سیال روان‌کننده- هستند. این مواد معمولاً قابل احتراق در نظر گرفته می‌شوند.

برای اینکه یک ماده در دسته اشتعال‌پذیر قرار بگیرد، باید نقطه اشتعال آن کمتر از 100 درجه فارنهایت باشد و به ندرت یک گریس روان‌کننده در این دسته قرار می‌گیرد. این بدان معناست که گریس نسوز مخصوص معمولاً فقط در حضور شعله فعال یا جرقه قابل اشتعال است.

دسته‌بندی گریس نسوز

● امولسیون‌های روغن-آب

دو نوع مایع امولسیونی روغن-آب وجود دارد: روغن در آب و آب در روغن.امولسیون‌های روغن در آب با قطرات روغن ثابت در آب فرموله می‌شوند.

تقریباً 95 درصد گریس از آب و 5 درصد باقی مانده از روغن تشکیل شده است. این امولسیون‌ها دارای مقاومت عالی در برابر دمای زیاد و قابلیت انتقال حرارت هستند، اما روانکاری و محافظت در برابر خوردگی ضعیفی دارند.

با توجه به روانکاری ضعیف، امولسیون‌های آب در روغن (همچنین به عنوان امولسیون معکوس شناخته می‌شوند) دارای عملکرد بهتر هستند. این‌ها 40 درصد آب و 60 درصد روغن هستند. تعادل بیشتری در خواص انتقال حرارت، روانکاری و محافظت در برابر خوردگی دارند. مقاومت در برابر حرارت در درجه اول از آب ناشی می‌شود که به بخار تبدیل می‌شود.

● گلیکول‌های آب

سهم امولسیون‌های آب در روغن -به دلیل افزایش مایعات واتر گلیکول- در بازار کاهش یافته است. گلیکول‌های آب حاوی 35 تا 45 درصد آب هستند و محتویات باقی‌مانده، نوعی گلیکول مانند اتیلن گلیکول است. این واتر گلیکول‌ها مزایایی مانند نقطه انجماد پایین‌تر و مقاومت عالی در برابر حرارت دارند.

گلیکول‌های آب دارای معایبی هستند، اما بسیاری از این معایب را می‌توان با بسته‌های افزودنی مختلف کاهش داد. این مواد را می‌توان در کاربردهای مختلفی استفاده کرد، اما به دلیل عملکرد محدود آن، درجه‌بندی سرعت و قدرت کاهش می‌یابد. با وجود این، واتر گلیکول‌ها یکی از محبوب‌ترین روان‌کننده‌های مقاوم در برابر حرارت زیاد در بازار امروز هستند.

● استرهای فسفات

استرهای فسفات بهترین مقاومت در برابر حرارت را نسبت به هر ماده دیگر ارائه می‌دهند. این مسئله به دلیل ساختار مولکولی طبیعی آن‌ها است. آن‌ها خورنده نیستند، پایداری اکسیداتیو و خاصیت ضد سایش عالی دارند و برای استفاده تا دمای 150 درجه سانتی‌گراد نیز مناسب هستند. این مواد هنوز هم برای ماشین‌آلات هوایی و نظامی محبوب هستند. علاوه بر این، به مهر و موم و پوشش‌های خاص و در هنگام دفع به مراقبت ویژه نیاز دارند.

● استرهای پلیول

گریس‌های پلیول استر به دلیل خواص مقاومت در برابر حرارت زیاد، روانکاری عالی و پایداری ویسکوزیته خوب در دماهای مختلف محبوبیت پیدا کرده‌اند. این گریس‌ها حاوی بسته‌های افزودنی هستند تا عملکرد بهینه و مقاومت حرارتی بالا را ارائه دهند. بسیار سازگارتر از استرهای فسفات هستند. این امر منجر به افزایش محبوبیت و سهم بازار آن‌ها در سال‌های اخیر شده است.

آزمون مقاومت گریس نسوز

اصطلاح "نسوز" اغلب به اشتباه تفسیر می‌شوند و گاهی اوقات بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیچ ویژگی یا متریک واحدی وجود ندارد که مقاومت نسبی در برابر دمای زیاد را نشان دهد. معیارهایی مانند نقطه اشتعال و دمای خود اشتعال، کاربردی هستند؛ اما کل جریان را بیان نمی‌کنند. به همین دلیل، اکثر گریس‌ها تحت آزمایش‌های قوی قرار می‌گیرند و اگر بتوانند آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های مختلف را پشت سر بگذارند در دسته "گریس نسوز" طبقه‌بندی می‌شوند.

Factory Mutual Research Corporation (FM) معیارهای کلیدی را برای آزمایش مقاومت در برابر حرارت بالا ایجاد کرد. FM هر روانکار تجاری از جمله گریس را برای تأیید پارامتر "نسوز" آزمایش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که معیارهای مختلف را برآورده می‌کند.

چرا باید از گریس نسوز استفاده کرد

گریس نسوز برای محافظت از اجزای مکانیکی در برابر گرمای ناشی از شعله‌های شدید طراحی شده‌اند. گریس مقاوم در برابر حرارت بالا را می‌توان به روش‌های مختلفی بر روی قطعات سیستم اعمال کرد تا در مواقع اضطراری از گسترش حرارت شدید محافظت کند.

برخی از مزایای گریس نسوز:

محافظت بهتر: گریس مقاوم در برابر حرارت زیاد، لایه حفاظتی بسیار بهتری نسبت به سایر روان‌کننده‌ها ایجاد می‌کند. این امر می‌تواند به محافظت از ماشین‌آلات و تجهیزات شما در برابر خطرات آتش‌سوزی کمک کند.

کاهش خطر آتش‌سوزی: استفاده از گریس نسوز می‌تواند خطر آتش‌سوزی را تا حد زیادی کاهش دهد. این ویژگی می‌تواند به ایمن نگه‌داشتن محل کار شما و کاهش خطر ضررهای عمده کمک کند.

بهبود عملکرد: گریس نسوز می‌تواند به بهبود عملکرد ماشین‌آلات شما کمک کند.

طول عمر بیشتر: گریس مقاوم در برابر حرارت بالا می‌تواند به افزایش طول عمر ماشین‌آلات و تجهیزات شما و همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری کمک کند.

انواع مختلفی از کاربردهای گریس نسوز وجود دارد که هرکدام برای اهداف متفاوتی مناسب هستند:

گریس به عنوان سد حرارتی: نوعی گریس است که نقطه ذوب بالایی دارد و برای ایجاد یک مانع حرارتی بین یک قطعه از سیستم و منبع گرما طراحی شده است. می‌توان از آن برای محافظت از قطعات در برابر قرار گرفتن در معرض دمای بالا (در کوتاه‌مدت) استفاده کرد.

گریس انتقال حرارت: این نوع گریس برای کمک به دفع گرما از یک قطعه در سیستم طراحی شده و خطر آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد. اغلب در مناطقی مانند موتورها با گردش هوا محدود استفاده می‌شود و می‌تواند به کاهش خطر آتش‌سوزی ناشی از گرمای بیش از حد کمک کند.

گریس روانکننده: این نوع گریس برای روانکاری و محافظت از قطعات در برابر سایش طراحی شده است. اغلب در مناطقی که قطعات در معرض سطوح بالایی از اصطکاک هستند - مانند موتورها- استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به کاهش خطر آتش‌سوزی ناشی از اصطکاک کمک کند.

استفاده از گریس نسوز می‌تواند به محافظت از قطعات در برابر حرارت بالا و یا کاهش گسترش آن کمک کند. انتخاب نوع مناسب گریس برای کاربرد و اطمینان از اعمال صحیح آن بسیار مهم است. نگهداری صحیح و بازرسی منظم قطعات نیز برای اطمینان از محافظت از آن‌ها در برابر دمای زیاد مهم است.

برای دیدن تولیدکننده‌های برتر روغن و گریس صنعتی در دنیا به این صفحه مراجعه کنید.

منبع :


https://investingnews.com/daily/resource-investing/energy-investing/oil-and-gas-investing/top-oil-producing-countries/


https://www.allworldmachinery.com/catsearch/171/flame-retardant-grease

نکات مهمی که در هنگام خرید گریس نسوز باید به آن‌ها توجه کرد

در هنگام خرید گریس نسوز مطمئن شوید که دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کرده و هنگام استفاده از آن اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهید؛ پارامترهای زیر را نیز مد نظر قرار دهید:

ویسکوزیته: ویسکوزیته، به معنی مقاومت گریس در برابر جریان یافتن در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت است. هر چه ویسکوزیته بیشتر باشد، گریس در برابر جریان مقاومت بیشتری خواهد داشت. به دنبال یک گریس با درجه ویسکوزیته بالا باشید، زیرا این اطمینان را ایجاد می‌کند که گریس حتی در دمای شدید نیز در وضعیت خود باقی می‌ماند.

کاربرد: حتماً نوع مناسب گریس را برای سیستم خود خریداری کنید.

عملکرد: گریس نسوز باید بتواند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند.

مقاومت شیمیایی: گریس نسوز باید در برابر انواع مواد شیمیایی از جمله حلال‌ها و اسیدها مقاوم باشد.

قیمت: گریس نسوز ممکن است گران باشد، بنابراین مقایسه قیمت‌ها بسیار مهم است.

هنگام خرید گریس مقاوم در برابر حرارت بالا، مهم است که این نکات مهم را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین محصول را برای نیازهای خود خریداری می‌کنید. با استفاده از گریس نسوز مناسب، می‌توانید تجهیزات خود را ایمن و سالم نگه دارید.

گریس نسوز یک ماده ضروری در بسیاری از سیستم‌های صنعتی است. این برای محافظت از قطعات در برابر دمای بالا و شرایط شدید استفاده می‌شود. گریس مقاوم در برابر حرارت بالا را می‌توان در کاربردهای مختلفی از جمله ساخت قطعات الکترونیکی، قطعات خودرو و حتی برخی از ماشین‌آلات صنایع غذایی استفاده کرد.

این گریس طراحی و تولید شده است تا درجه بالایی از محافظت در برابر شعله و جرقه را ارائه دهد. در هنگام خرید آن به ویژگی‌ها و کاربردهایی که ارائه می‌دهد، دقت کنید.

بازدید: 3276





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.