SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 25758              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : پنج شنبه 10 اسفند 96 Thu 01 March 18
تاریخ پایان : پنج شنبه 10 اسفند 96 Thu 01 March 18
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران، استان تهران، تهران، مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما
Asia, Middle East, Iran, Tehran Province, Tehran
سطح برگزاری : داخلی، ملی
نوع ورودی : نیاز به ثبت نام و رزرو
برگزارکننده : دبیرخانه کنفرانس ملی رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها
اطلاعات تماس : info@regublock.ir 02144969260
منبع ذکر رویداد : سایت دبیرخانه کنفرانس( regublock.ir )

رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها

زمان برگزاری اولین کنفرانس ملی رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها؛تهران - در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران - در تاریخ 10 اسفند ماه 96 میباشد .

محورهاي همايش---------------
پژوهشگران و علاقمندان شرکت در این کنفرانس ملی می‌توانند همه یا هر کدام از مباحث زیر را بررسی و بصورت مقاله ارائه نمایند
۱- گزارشاتی از تجربیات دیگر کشور‌ها در حوزه رگولاتوری بلاکچین و رمزارزها ارائه گردد و رویکرد و قوانین آنها از لحاظ کاربرد و استدلال و اثرات مورد بررسی قرار گیرد.
۲- بررسی ضوابط حقوق بین‌الملل در مواجهه با بلاک‌چین و رمز‌ارزها
۳- بررسی ضوابط حقوقی از منظر ملی در مواجهه با رمزارزها. آیا در سیستم حقوقی داخلی می‌توان مواردی مثل برات یا سفته یافت که تطابق حقوقی با رمزارزها داشته باشند؟
۴- بررسی مسائل فقهی بلاک‌چین، آیا می توان بیع در حوزه بلاک‌چین را یک بیع شرعی دانست؟ آیا رمزارزها مالکیت شرعی دارند؟ رمزارزها با ربا چه نسبتی دارند؟ ماینینگ از جهت فقهی چه حکمی دارد؟ آیا عقد قرارداد مبتنی برای قرارداد هوشمند یک قرارداد لازم الاتباع شرعی است؟
۵- تجربیات دیگر کشورها پس از اعمال قوانین رگولاتوری چگونه بوده است؟ پس از اعمال رگولاتوری چه رفتارهایی در جامعه قابل پیش‌بینی است؟
۶- در حوزه ماینینگ چه رگولاتوری هایی نیاز است؟ آیا نظارت بر درآمد ماینرها نیاز است؟ از نظر مالیاتی چه نکاتی باید برای ماینرها لحاظ گردد؟
۷- در حوزه صرافی‌ها چه رگولاتوری هایی نیاز است؟ قواعد احراز هویت(KYC) و قانون مبارزه با پولشویی(AML) چگونه باید رعایت گردد. کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (FATF) چه الزاماتی را در این حوزه مقرر می دارد؟
۸- از نقطه نظر مالیاتی، نگهداری، ماین و خرید و فروش رمزارزها چگونه می تواند باشد، تجربه کشورهای دیگر در این حوزه چه بوده است؟
۹- پیشنهاداتی برای رویکرد رگولاتوری در کشورمان با توجه به تجربیات دیگر کشورها و مصالح ملی مطرح گردد. قوانین پیشنهادی با توجه به منافع ملی و شرایط کشورمان ارائه و فرصت‌ها و تهدیدات آن مورد عنایت قرار گیرد. فرصت‌ها و تهدیدات در کنار هم سنجیده شوند و راهکار‌های پیشنهادی ارائه گردند.
۱۰- بحث ماهیات ارز یا کالا یا سهام بودن رمز‌ارزها و تاثیر آن در رگولاتوری و مسائل مالیاتی بررسی گردد.
۱۱- جایگاه بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها، سازمان بورس و سازمان‌های مرتبط آن مبتنی بر قوانین داخلی کشورمان سنجیده شود و پیشنهاداتی برای نهاد ناظر بر حوزه رمزارزها ارائه گردد.
۱۲- فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و بین‌المللی در حوزه رمز ارزها بررسی گردد و نگرانی‌هایی از قبیل اینکه چه کسانی پشت آنها هستند، توسط چه کسانی کنترل و یا مدیریت می شوند؟ انجام امور غیرمجاز و غیرقانونی از طریق آنها چه مقدار و در چه حد است؟ پولشویی توسط آنها در چه حد است؟ تروریسم و مواد مخدر و امثال آن چقدر از این ابزار استفاده کرده اند؟ دور زدن تحریم‌ها تا چه حد با این ابزار مقدور است؟ درآمدزایی و اشتغالزایی تا چه حد با استفاده از آن ممکن است؟
شایان ذکر است کلیه مقالات همواره با ذکر نام نویسنده در سایت کنفرانس و سایت انجمن بلاک‌چین ایران و دیگر سایت‌های مرتبط و مجلات و کتاب‌هایی که پس از آن منتشر می‌گردد، ذکر خواهد شد و حق نویسنده محفوظ خواهد بود.


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.