SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 36292              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : جمعه 19 دی 99 Fri 08 January 21
تاریخ پایان : جمعه 19 دی 99 Fri 08 January 21
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران،
Asia, Middle East, Iran
سطح برگزاری : داخلی، ملی

 هاشمی رفسنجانی

سالگرد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی [1395 خورشیدی] - 19 دی ماه میباشد .

این روحانی مبارز، مفسر قرآن و سیاستمدار سترگ یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی بود که در راه آرمانهای اسلام و امام(ره)، رنج سالیان متمادی تبعید، زندان و شکنجه را به جان خرید.

آیت الله هاشمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مناصب متعددی از جمله عضویت در شورای انقلاب، تأسیس حزب جمهوری اسلامی، وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، فرماندهی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، ریاست جمهوری، نایب رییسی و ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر دوش گرفت و تا زمان رحلت، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.

دوران بحرانی پس از پایان جنگ، با وجود تحریمها و مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی، بزرگترین خدمات آن فقید است که سنگ بنای سازندگی را در کشور جنگ زده و مظلوم ایران بنیان نهاد.

آیت الله رفسنجانی همچنین از مؤسسان و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود که خدمات بزرگ علمی، آموزشی و پژوهشی آن به جوانان و جامعه علمی بر کسی پوشیده نیست.

ایشان روز نوزدهم دی 1395 ــ در سالروز قیام تاریخی مردم قم و در شب شهادت «امیرکبیر» ــ در سن 82 سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت.


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.