SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 37246              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : یکشنبه 30 آبان 00 Sun 21 November 21
تاریخ پایان : یکشنبه 30 آبان 00 Sun 21 November 21
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
جهان،
World
سطح برگزاری : خارجی، بین المللی

حوادث ترافیکی

 یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی (سومين يكشنبه نوامبر)  در ایران برابر با 30 آبان ماه  1400 میباشد .

در ميان حوادث ناگوار و ناخواسته اي كه زندگي بشر را تهديد ميكند حوادث ترافيكي بدون شك از ناگوارترين آنهاست كه قربانيان خود را از ميان تمام اقشار جامعه برمي گزيند و هيچ تمايزي قائل نمي شود .آما آنچه در آمارها ثبت ميشود تنها شمار كساني است كه در اين گونه حوادث از دست مي روند و اشاره اي به كساني كه درغم از دست دادن عزيزي رنج مي كشند و يا تا پايان عمربا ناتواني حاصل از يك معلوليت مي ستيزند نمي شود .

در ۲۶ اكتبر سال ۲۰۰۵ سازمان ملل متحد سومين يكشنبه نوامبر هر سال را به عنوان روز جهاني يادبود قربانيان حوادث ترافيكي نامگذاري كرد . برگزاري مراسم اين روز نه تنها اداي وظيفه اي انساني و اخلاقي در قبال گروهي مظلوم و رنجديده از شهر وندان جامعه است بلكه هشداري پيشگيرانه است به همه كساني كه به نوعي در جاده ها تردد مي كنند و بعضا" از عواقب رفتار هاي پر خطر خود آگاه نيستند . اين مناسبت به همه انسانها ياد آور مي شود كه حوا دث رانندگي چه هزينه هاي مادي و معنوي سنگيني را به جامعه تحميل مي كند و اينكه چگونه مي توان با صرف هزينه هاي اندك از وقوع حوادث ناگوار پيشگيري كرد


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.