SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 38399              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : شنبه 25 تیر 01 Sat 16 July 22
تاریخ پایان : دوشنبه 27 تیر 01 Mon 18 July 22
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران، استان کردستان، سنندج،
Asia, Middle East, Iran, Kurdistan Province, Sanandaj
سطح برگزاری : داخلی، استانی، شهری
نوع ورودی : دارای ورودی (غیر رایگان)، نیاز به ثبت نام و رزرو
منبع ذکر رویداد : سایت موسیقی ما( https://www.musicema.com )

 دف نوای

زمان برگزاری دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت سنندج  - در محل  ( سنندج ) - در تاریخ 25 تا 27 تیر ماه 1401 میباشد .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از برگزاری دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با شعار «هنر، هم‌گرایی و مهربانی» هم‌زمان با اعیاد قربان و غدیر سال ۱۴۰۱ در سنندج خبر داد. این رویداد بزرگ هنری همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در سنندج برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهداف این جشنواره گفت: «شناسایی، کشف و پرورش استعداهای جوان، توجه به موسیقی عرفانی و آئینی برگرفته از مفاهیم اسلامی، ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، تلاش در راستای وحدت و همدلی بیشتر در کشور، مقابله با تهاجم فرهنگی با بهره مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی در کنار تلاش در راستای جلوگیری از فراموشی سازهای محلی و بومی و توجه به موسیقی حماسی برای انتقال مفاهیم از جمله اهداف این جشنواره است.»

رئیس حوزه هنری استان کردستان اظهار داشت: «در این دوره علاوه بر بخش‌های بین الملل، سراسری و جنبی، بخش ویژه که به مضامین حماسی اختصاص دارد نیز در نظر گرفته شده است. در بخش سراسری هم علاوه بر رقابت در بخش‌های گروه نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی بخش دو نوازی به منظور ایجاد زمینه و فرصت برای سازهای بومی از جمله نی، شمشال، دیوان، بالابان و تنبور در کنار دف فراهم شده است که هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند نمونه دو نوازی دف و یکی از سازهای ملودیک ذکر شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.»

وی تصریح کرد: «در بخش ویژه که در این دوره به عنوان یکی از بخش‌های رقابتی به جشنواره افزوده شده است و گروه‌ها می‌توانند با استفاده از شعرهای حماسی و ملی آثاری را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. آثاری با محور حماسه‌خوانی و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی با تأکید بر حماسه‌های دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهادت و حماسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت حماسه‌های صورت گرفته در طول دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم در اولویت پذیرش در جشنواره قرار دارند.»

مرادی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره می‌تواند در بخش اجرای حماسی اشعاری را در این قالب با زبان‌های کردی و فارسی در اختیار گروه‌های علاقه مند قرار دهد، افزود: «همچنین در بخش بین الملل این دوره از جشنواره دف نوای رحمت به صورت غیر رقابتی و بر اساس میزان درخواست گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه برگزار می‌شود. همانند دوره‌های قبلی در جریان اختتامیه این دوره از جشنواره نیز یکی از چهره‌های برتر و برجسته موسیقی کردستان تقدیر می‌شود.»

اجرای گروه‌های موسیقی منتخب اقوام کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و بین المللی، تقدیر از کتاب‌های آموزشی دف نوازی با اعلام فراخوان قبلی، اعلام فراخوان تولید آثار مستند و فیلم با محوریت موسیقی عرفانی و دف نوازی و اعلام فراخوان جمع آوری آثار تحقیقی و پژوهشی با موضوع موسیقی محلی با اولویت ساز دف از موضوعاتی است که در بخش جنبی این دوره از جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.

نتایج مرحله اول و اسامی پذیرفته شدگان در بخش مسابقه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ اعلام و بخش نهایی و رقابتی از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه همزمان با عیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌گردد.

هرساله در این جشنواره که توسط حوزه هنری استان کردستان برگزار می‌شود، اجتماع بزرگ دف نوازان ایران زمین و همنوازی گروهی آنان به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی مورد توجه بوده است و جمع کثیری از علاقه مندان از نقاط مختلف کشور و حتی توریست‌های خارجی را به سنندج کشانده است.

ایونت رو عضویت در ایونت رو گزارش اطلاعات اشتباه

رویداد های مرتبط

موارد بیشتر



تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.