SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 40187              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : پنج شنبه 24 آذر 01 Thu 15 December 22
تاریخ پایان : دوشنبه 28 آذر 01 Mon 19 December 22
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.
کشور، شهر و محل برگزاری :
آسیا، خاورمیانه، ایران، استان خوزستان، اندیمشک
Asia, Middle East, Iran, Khuzestan Province
سطح برگزاری : داخلی، ملی
نوع ورودی : آزاد و رایگان
برگزارکننده : اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک
اطلاعات تماس : kasrafazlalipoor@gmail.com 09160611588
منبع ذکر رویداد : ایران تئاتر( )

لاله های سرخ اندیمشک

زمان برگزاری بیست و هشتمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک - در محل شهرستان اندیمشک - در تاریخ 24 تا  28 آذر ماه  1401 میباشد .

جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک از جشنواره‌های مهم حوزه ی نمایش است، که از اوایل دهه ۷۰ با همت هنرمندان این خطه آغاز گردید.
این جشنواره که با هدف نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران هوایی ۴ آذر ۱۳۶۵ شهرستان اندیمشک (طولانی‌ترین بمباران هوایی در دوران دافع مقدس) که به عنوان روز مقاومت و پایمردی مردم این شهرستان نامگذاری شده، از سال ۱۳۶۹ شروع شد.
جشنواره‌ ی لاله‌های سرخ پس از مدتی در سطح منطقه‌ای میزبان هنرمندان شد و علاقه‌مندان استان‌های زاگرس نشین کشور شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و ‏بویر احمد، لرستان، مرکزی و همدان برگزار می‌شد.
این رویداد هنری در دهه ی ۸۰ همه ساله و بدون وقفه تاکنون پیش رفته و جایگاه ویژه‌ای را میان هنرمندان نمایش کشور باز کرده است.
جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک قدیمی ترین جشنواره تئاتر کشور (از نظر تدوام در برگزاری ) پس از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به شمار می رود.
از سال ۱۳۹۶ این جشنواره با گستره ی ملی و با حضور گروه های نمایشی از سراسر کشور هر ساله در آذرماه برگزار می گردد.
اهم موضوعات و محورهای مورد تاکید در این جشنواره عبارتند از*:
نقش تئاتر در حمایت از (تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها)
۲- نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۴ آذر سال ۱۳۶۵ اندیمشک که به عنوان روز مقاومت و پایمردی مردم این شهرستان نامگذاری شده است.
۳- دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس ، حماسه ی مدافعان حرم ، شهدای امنیت و ترور
۴- آداب، سنن، رسوم و باورهای بومی و محلی
۵-موضاعات آزاد
لازم به ذکر است که بیست و هشتمین دوره این رویداد ملی هنری از 24تا 28آذرماه سال جاری در مجموعه ی تالار خورشید و خانه ی هنر اين شهرستان برگزار خواهد شد.
پيش بینی می شود در این دوره از جشنواره حداقل 100اثر نمایشی از ۳۲ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردد که پس از بازبینی و انطباق با موضوعات و محورهاي مورد تاکید جشنواره حداقل ۱۲ اثر به بخش نهایی و رقابتی این جشنواره راه پیدا کنند.
آیین رونمایی از پوستر این جشنواره ملی در روز ۴ آذر همزمان با گرامیداشت روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک در برابر بمباران هوایی دژخیمان بعثی عراق برگزار خواهد شد.

ایونت رو عضویت در ایونت رو گزارش اطلاعات اشتباه

رویداد های مرتبط


تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.