SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد خبر: 3275
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱
دسته: اخبار
پرینت
ایمیل

6 ایده جدید دکوراسیون داخلی که دنیا را تغییر می دهد!

هماهنگ سازی قسمت های مختلف خانه با هدف زیباسازی اجزای خانه را دکوراسیون داخلی منزل می گویند. مهمترین اصل در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد حس آرامش و راحتی در آن است.

منزل شما دارای قسمت های مختلف مانند آشپزخانه ، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی می باشد که هرکدام نقطه کانونی منزل می باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی، میان بخش های خانه و وسایل خانه تناسب ایجاد می کند. اگر فضای منزلتان کم است با طراحی داخلی منزل و ساختمان لاکچری می توانید به بهترین نحو از فضا استفاده کنید.

پس با کمک گرفتن از طراح دکوراسیون داخلی استفاده بهینه از فضای منزل داشته باشید. طراحی دکوراسیون داخلی در ساختمان های آپارتمانی کوچک و منزل های کوچکتر و شلوغ بسیار مهم است. از این رو سعی می کنیم در این مقاله شما را با چند ایده جدید دکوراسیون داخلی که دنیا را تغییر می دهد آشنا کنیم.

دکوراسیون مدرن و فوق العاده داخلی منزل


برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد و خارق العاده، هماهنگ سازی و تناسب میان اجزای مختلف منزل ،استفاده بهینه از فضای خانه، ترکیب رنگی ملایم و هماهنگی وسایل خانه ، یک طراحی دکوراسیون خارق العاده را ایجاد می کند و دلگرمی و شادی و نشاط در منزل به همراه دارد.

برای یافتن لوازم دکوراسیون می توانید به بهترین فروشندگان لوازم دکوراتیو و دکوری در تهران مراجعه کنید. یکی از دغدغه های افراد در مکانهایی با فضای کم مانند، خانه های مسکونی ،مغازه ها و پاساژها، طراحی دکوراسیون و معماری داخلی می باشد.

در دکوراسیون داخلی هماهنگ سازی رنگ و وسایل منزل توسط فرد متخصص انجام می شود. اگر بخواهید در آینده دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید اولین کار انتخاب تغییر مبلمان است که بهتر است اینکار انجام نشود زیرا در انتخاب آیتم های دیگر دچار سردرگمی و محدودیت می شوید .

بنابراین برای طراحی دکوراسیون خانه باید یک نقشه کلی از چیدمان منزل در ذهنتان باشد و برای پیاده سازی طرح خود حتما با یک طراح داخلی مشورت کنید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.

فاکتور های مهم در دکوراسیون داخلی

پلان و نقشه ساختمان

یکی از مهمترین قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی داشتن نقشه یا پلن است. اینکه چگونه فضا تقسیم شود در طراحی صحیح اهمیت دارد و می توان انتخاب مناسب و بهترین استفاده را از فضا داشته باشید.

نور

استفاده از نور پردازی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد. منابع نور و زاویه مناسب برای نورپردازی یکی از موارد اصولی در طراحی است که محیط زیباتر می شود و جلوه خاصی به محیط می بخشد.

تعادل

تعادل در طراحی داخلی نقش مهمی دارد. تعادل با دو روش مختلف در دیزاین های داخلی ارائه می شود. تعادل متقارن (رسمی) و تعادل غیر متقارن (غیر رسمی) تعادل باید در اجزای چیدمان داخلی رعایت شود تا محیط به صورت چشم نواز به نظر برسد.

تناسب رنگ

یکی از موضوعات مهم در دکوراسیون، تناسب رنگ ها می باشد. استفاده از تم رنگی خاص بر اساس هارمونی رنگ ها میتوانند نقش مهمی در جلوه دادن به محیط داشته باشند. تم رنگی می تواند شامل رنگ دیوار ،تابلو ، رنگ مبلمان و نورپردازی باشد.

تنوع طرح و رنگ

از شاخصه های مهم دکوراسیون استفاده از ترکیب رنگ ها و هارمونی رنگ ها است که نقش مهمی در دکوراسیون مدرن دارد. معمولا در این سبک، رنگ های سرد و گاهی اوقات رنگ های شاد استفاده میگردد. این سبک رنگ ها مختص به دکوراسیون داخلی مدرن نیز می باشد.

طراحی ساده و مینیمال

یکی از ویژگی های سبک مینیمال طراحی ساده و استفاده حداقل از وسایل دکوری نیز می باشد. از ویژگی های مهم این سبک دکوراسیون داخلی، نورپردازی می باشد. در دکوراسیون مینیمال و مدرن سعی بر این است با تلفیق چیدمان مینیمال و نور پردازی، جلوه خاصی به محیط ببخشند.

 دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

برای انتخاب دکوراسیون داخلی به سبک مدرن باید از تزئینات زیاد ، پارچه های ضخیم، فرش و گلیم های بزرگ اجتناب کنید. معمولا در این نوع سبک پنجره ها بدون پرده باید باشد اما در ایران پرده از مهمترین عناصر دکوراسیون محسوب می شود.

بنابراین در صورت استفاده از پرده باید پارچه مانع عبور نور از پنجره نباشد و پرده های حریر با پارچه نازک باید انتخاب شود. این سبک از دکوراسیون مدرن می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای آپارتمانها باشد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

با توجه به اینکه آشپزخانه محیطی است که خانمها زمان زیادی را در آن سپری میکنند و قلب خانه شناخته می شود. باید فضایی شاد و پر انرژی داشته باشد.

باید علاوه بر دقت در انتخاب طرح ،مدل و سبک به ترکیب رنگ آن دقت نمود. استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه، زیبایی و جذابیت فضا را دوچندان می کند و فضایی دلباز و روشن را ایجاد می کند که این امر می تواند در صرفه جویی برق نیز موثر باشد.

برای مثال استفاده از رنگ های آبی روشن و سفید، هارمونی دلچسب در آشپزخانه ایجاد می کند و چشم ها کمتر خسته می شوند. جهت ایجاد کنتراست در آشپزخانه از کاشی های تیره برای دیوارها استفاده شود و با کابینت های سفید به کنتراست آن افزوده می شود.

در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد می توان از رنگ های تیره برای قسمت های بین کابینت ها استفاده کرد تا آشپزخانه تاریک و کسل کننده نباشد.

رنگ های کرم ، قهوه ای و بژ از جمله رنگ های طبیعی محسوب می شوند و فضایی آرام ایجاد میکنند. از عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه نورپردازی می باشد که استفاده از آن در دیوار، کابینت و سطح ها موجب روشن شدن و دلباز بودن آشپزخانه می شود.

کلام آخر

به طور کلی دکوراسیون یعنی آراسته و مرتب کردن چیدمان لوازم خانه یا محل کار. با توجه به ارتقا صنعت دکوراسیون هر فردی مایل است برای زیباتر شدن خانه یا محل کار هرکاری انجام بدهد.

از آنجایی که دکوراسیون باعث جذابیت می شود تنها شامل منازل نیست . طراحی شامل اداره ها، فروشگاهها و دفاتر می باشد. طراحی دکوراسیون به سلیقه افراد بستگی ندارد بلکه اصول و نکات مهم دیگری را در بر میگیرد.

اگر درکنار این نکات سلیقه افراد قرار بگیرد طراحی دکوراسیون زیبایی را می توان خلق کرد. برای آشنایی بیشتر با سبک مدرن از دکوراسیون می توانید با مراجعه به سایت ساختمونا یا sakhtemoona.com اطلاعات بیشتری در مورد معماری و دکوراسیون داخلی بدست آورید.

بازدید: 712





تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.