SliderSliderSlider
ایونت رو

 

کد رویداد : 14199              
وضعیت : برگزار شده
تاریخ شروع : چهارشنبه 04 اسفند 95 Wed 22 February 17
تاریخ پایان : چهارشنبه 11 اسفند 95 Wed 01 March 17
قبل از هر گونه برنامه ریزی و اقدامی، صحت اطلاعات را از برگزار کننده و منبع رویداد، استعلام نمایید.


کشور، شهر و محل برگزاری :
قاره آمریکا، آمریکالی جنوبی، برزیل، ریودوژانیرو،
Americas, South America, Brazil, Rio De Janeiro
سطح برگزاری : خارجی، بین المللی
نوع ورودی : دارای ورودی (غیر رایگان)، نیاز به ثبت نام و رزرو
برگزارکننده : شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی سفربان سیر ایرانیان

توضیحات :
ریو، پایتخت کارناوال دنیا و مرکز تجربه معروفترین فستیوال در جهان است. سالانه بیش از 500000 خارجی از کارناوال ریو که از جمله جذاب ترین رویدادهای هنری مجسوب می شود، بازدید می کنند و این رقم، بیشترین تعداد افراد خارجی شرکت کننده در یک رویداد است.
حضور در این فستیوال نهایت تجربه برای دوستداران فستیوال های جهانی است. در فستیوال ریو شرکت کنید تا متوجه شوید چرا افراد محلی مشتاق و علاقمند، عنوان "بزرگترین نمایش روی زمین" را به این فستیوال داده اند.

کارناوال ریو برای اولین بار چطور برگزار شد؟
نظریه های بسیار زیادی در مورد خاستگاه این کارناوال مطرح شده اند و عده ای آن را یکی از جشن های افراد بت پرست در رم باستان می دانند. مجالس رقص کارناوال در قرن نهم با مراسم رقص خارق العاده در هتل قصر کوپاکابانا و سالن تئاتر شهرداری تداول پیدا کردند. تاثیر و نفوذ اجتناب ناپذیر فرهنگ آفریقایی- برزیلی به شکل رقص سامبا پیش قراول شروع رژه سامبا در دهه 1930 بود. این ترکیب قومی فستیوال ریو است که آن را در سراسر جهان بی نظیر کرده است. ترکیب تنوع فرهنگی و ریتم رقص برزیلی چیزی است که کارناوال ریو را منحصر به فرد نموده است.
قطعا بت پرست های باستانی می دانستند چگونه مذهب را به بزم تبدیل کنند. در اروپای کاتولیک که در قرون وسطی آغاز شد، تمام غذاها و نوشیدنی های فاسدشدنی باید قبل از ماه روزه مصرف می شدند تا در دوره روزه منتهی به عید پاک که 40 روز طول می کشد، وسوسه ای وجود نداشته باشد (دوره کارناوال در روز شنبه قبل از روزه شروع شده و در سه شنبه اعتراف که به آن سه شنبه چرب هم گفته می شود، به پایان می رسد). در گذشته تمام ذخایر زمستانی در یک جشن پرخوری که همه در آن شرکت می کردند خالی می شدند تا همه به استقبال بهار بروند. با گسترش این آداب و رسوم در برزیل، که مستعمره پرتغال بود، کارناوال ریو به چیزی جدید تبدیل شد. در حالی که اصلاحات و هیئت های تفتیش عقاید سعی می کردند اروپا را از گناه پاک کنند و ضیافت های ماجراجویانه را مهار کردند، کلیسا نتوانست جلوی پدیتده ای که در نیمکره جنوبی شکل گرفته بود را بگیرد.

مکاتب سامبا و موضوعات شکوهمند در کارناوال ریو
مکتب سامبا یک ژانر موسیقی نماد برزیل است. در سامبادروم هر مکتب داستان خود را با زمینه ای مشترک در طیفی از سیاست تا هنر و ورزش به نمایش می گذارد. چیزی که همه علاوه بر رقصنده ها انتظار دارند آواز منحصر به فرد، لباس های خلاقانه، و رقص آرایی هر تیم است. هر مکتب سامبا سعی می کند نوآورتر از رقبای خود باشد. سامبادروم همیشه پر از شگفتی است، از تعلیق و پرواز تا فضانوردی در حال پرواز. و این مکاتب هر سال خلاق تر از سالهای قبل می شوند چون تخیل پربار، راه را برای نمایش پرواز خیال باز می کند.
از زیباترین جذابیتهای این کارناوال رقص دسته جمعی سامباست که از مشهورترین و دیدنی ترین رقصهای دنیاست و همچنین اکثر آهنگهایی که قرار است در مراسم اجرا شوند نیز برگرفته از همین تم سامبا می باشند. سامبا یک آهنگ برزیلی بی نظیر است که اولین بار توسط ساکنین آفریقایی – برزیلی فقیر در ریو ساخته شد. ریشه سامبا از واژه آنگولایی (Semba) می باشد که به یک نوع آهنگ مذهبی اطلاق می شود. البته این واژه برای بردگان آفریقایی که در قرون 17، 18 و 19 به زور به برزیل آورده شدند معنای دیگری داشت. سامبا برای آنها به معنی دعا و طلب استمداد از ارواح نیاکان و خدایانشان بوده است. به عنوان یک اسم خاص، سامبا به معنی گلایه، ناله و یا مفهومی مانند اندوه است. یکی از مهمترین ارزشهای کارناوال ریو نه تنها ایجاد تفریح و سرگرمی برای گردشگران بلکه فراهم آوردن یک فرصت مناسب برای آشنایی آنها با فرهنگ حقیقی برزیل است. این کارناوال برای برزیلیها از جنبه دیگر نیز حائز اهمیت است چرا که از طریق آن، روش زندگی و تفکر راجع به زندگی را می آموزند. این سلسله مراسم هیجان انگیز همراه با رقص و آواز و تعداد بیشماری از دیگر تفریحات متنوع و لذت بخش می باشد. مهمانی های شبانه روزی، قبل، در حین و بعد از کارناوال برگزار می شوند که بیشترین لذتها را برای شرکت کنندگان مراسم به ارمغان می آورند. کارناوال ریو محصول ماهها آماده سازی است و مردم همه ساله مشتاقانه منتظر رسیدن آن هستند. هر محله در ریو گروه موسیقی مخصوص خود را راه اندازی می کند. در حال حاضر حدود 300 عدد از این گروهها در این شهر وجود دارند و سالیانه نیز به تعداد آنها افزوده می شود
تاریخچه کارناوال ریودوژانیرو

ریشه این کارناوال به زمان روم و یونان باستان باز می گردد که در آن روزگار، مردم فرا رسیدن بهار را جشن می گرفتند. دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و پرتغال نیز با برگزاری مهمانی های مفصل، رقص و آواز در خیابانها و زدن ماسکهای متنوع و رنگی به استقبال بهار می رفتند و این جشنها تا به امروز ادامه پیدا کرده اند. رسم بر آن بوده است که مردم شهر از همه اقشار در طول خیابانهای اصلی شهر راهپیمایی می کردند و به رقص و پایکوبی می پرداختند. آنها همچنین خود را با لباسهای مبدل و جعلی می پوشاندند، مثلا مردها لباس زنانه می پوشیدند و فقیرترها با خوشحالی و شعف لباسهایی مجلل مانند شاهان به تن می کردند و در این صورت یک روز در سال و به خاطر کارناوال، اختلاف طبقاتی و تفاوتهای اجتماعی رنگ می باخت و همه طبقات اجتماع از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در کنار هم به شادی و خوشگذرانی می پرداختند. در برزیل نیز این آیین زیبا را جشن می گرفتند و این جشن بازتابی از ارزشهای فرهنگی اجتماع آنها بوده است. جوامع بی بضاعت سیاه پوستان نقش بسیار پررنگی در این جشنها ایفاء می کردند. آنها به خاطر کارناوال به مدت 3 روز آزاد می شدند و به تفریحاتشان می پرداختند. در سالهای اخیر نیز آنها از ابتدای آماده سازی جشنها تا اتمام آنها بسیار فعال بوده اند چرا که این کارناوال برای آنها معنای عمیقتری را تداعی می کند. این کارناوال راه طولانی را سپری کرده تا به شهر افسانه ای ریودوژانیرو راه یافته و تبدیل به یکی از باشکوه ترین رویدادهای بین المللی شده و نیز باعث شکل گیری بزرگترین راهپیمایی جهانی همراه با آهنگ و رقص سامبا گردیده است.
تور کارناوال ریو :
آژانس سفربان سیر ایرانیان برگزار کننده تور کارناوال ریو در تاریخ: 4 اسفند به 15 اسفند 1395میباشد/
تور کارناوال ریو به مدت 10 شب و 11 روز و با پرواز امارات - ویزا – ترانسفر و اقامت در هتل 5 ستاره برگزار میشود ( اقامت در شهرهای دیگر نیز امکان پذیر است)
برای ثبت نام در این تور فرم تماس را پر کنید.

آژانس مسافرتی سفربان سیر
ایونت رو عضویت در ایونت رو گزارش اطلاعات اشتباه

رویداد های مرتبط

موارد بیشتر



تذکر: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای حضور و یا اقدامی در رابطه با رویدادها، از مسئولین برگزاری، صحت اطلاعات، شامل زمان، مکان و... را پیگیری نمایید.